Gå til innhold

Åreknuter i underlivet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Jeg er andregangs, og kan huske at jeg var veldig hoven nedentil forrige graviditet. Men denne gangen er det bare på den ene siden, og det er akkurat som det buler ut blodårer - det ser SKIKKELIG ekkelt ut!!!

Kan dette være åreknuter? Andre som har eller har hatt det?

Går det bort etter fødselen?

Håper virkelig ikke dette er vedvarende. sukk! Mye rart man skal igjennom som gravid og fødende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Beklager å måtte si det, men det er en del kvinner som får åreknuter på kjønnsorganet under graviditeten, og som andre åreknuter må de opereres bort. Hvis ikke blir de der. Ei jeg kjenner fikk menge, store. Ser ikke særlig pent ut og er visst vondt! Håper du slipper å få det!

Ellers er det jo veldig vanlig å bli veldig hoven på kjønnslepper når man går gravid pga mye blod i kroppen, men dette går jo bort etter fødselen!

Lykke til...

Skrevet

Jeg har fått flere og flere åreknuter for hvert svangerskap, men de går alltid litt tilbake mellom graviditetene, og er ikke plagsomme da. Jeg har enormt med knuter på ene foten og er avhengig av å bruke støttestrømper, de er vonde og ekle!! Jeg er nå på slutten av mitt 3.svangerskap. Men jeg vet at dette blir bedre når jeg "blir meg selv igjen" :) Hovenhet og åreknutene nedentil går nok bort skal du se, eller blir iallefall mye bedre.

Skrevet

Uff, jeg mente ikke å skremme deg.. Men ville bare si at det er jo ganske vanlig, og hos noen forsvinner de ikke av seg selv..

Skrevet

Jeg har mye åreknuter på den ene siden av underlivet. Er 36+4 uker på vei, var hos min gynekolog på mandagen for å sjekke hvor mye det var der nede. Å jeg har mye, Han skrev ++ med varicer i vulva på helsekortet. De ville ikke ha noe å si under fødselen, å de kom til å trekke seg til bake etter fødselen. Men de kom nok til å blusse opp ved evt et nytt svangerskap.

Så vi får være tålmodige, om ikke lenge er nurka våre ute, å åreknutene borte.

Hvis ikke blir det ikke flere barn på oss ;o)

samboeren min svima nesten av da jeg viste han det. Å det ble i allefall ikke to tette på oss om det var der etter fødselen, som han sa.

Skrevet

Hehe.. uff, må le litt.. Det er jaggu meg mye rart med oss gravide!!

Så vidt som jeg kan se er det bare en knute, men den er ganske tydelig. Tror ikke jeg skal vise til mannen min, for da kommer han garantert til å besvime :D

Dette er mitt siste svangerskap (det er jeg nesten heeelt sikker på :)) Så forhåpentligvis blir det borte etterpå.

Skrevet

Jeg er hoven og det blir litt bulker, men legen min mente sist at det ikke var åreknuter, og det gikk helt tilbake etterpå :)

Men nå er det fler bulker da, så vi får se.

Hadde ikke noe med nr 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...