NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Aner ikke hvordan vi skal gjøre det.. sånn er ståa : Jeg er ferdig med min 80 % permisjon 10 sept. a er det pappa sin tur..men skal vi ta gradert?... han har ikke faste uker ute.. men ca 14 dager på 14 dager av..noen ganger 3 uker av..er det lurt å velge gradert.. slik at han får bare ta av fedrekvoten de ukene han er hjemme?..og på den måten forskyve den litt.. for da får han vel 80 % bare de ukene han er hjemme og 100 % de ukene han er på jobb??.. Plis.. noen som har erfaring..?.. ikke svar om dere ikke vet helt sikkert fordi jeg er nok forvirret som det er ...
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 15. august 2008 Glemte å si.. at hvis han da jobber eller tar ut 6 uker med en gang.. så regner de 80% av lønn i 6 uker.. ?? blir det ikke sånn?.. hva lønner seg? hvordan gjorde dere det?
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Dytter denne opp igjen jeg, jeg lurer nemlig på omtrent det samme..
Pocoyoツ Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Våger meg ut på å svare her, selv om mannen min ikke jobber i nordsjøen. Han jobber på hurtigruten, men går vel utpå det samme? Iallefall, mannen min jobber 3 uker på og 3 uker av. De ukene han er ombord jobber han lange dager, slik at han tjener opp lønn til fridagene sin (regner med det er slik det foregår på platform òg?) Han skal ta ut sine 6 uker sammenhengende, så da vil han få 80% lønn de ukene. Da vår eldste ble født var det kun 5 uker for mannen, og da delte han de opp slik at han hadde pappaperm på fri-turene. Hvis han hadde tatt alle 5 ukene i samme slengen ville han tapt penger siden han ikke hadde vært ombord for å jobbe seg opp fridager. (Skjønner??) Dette er et innviklet system, og vi brukte laaaang tid første gangen før vi skjønte hvordan det fungerer. Hvis min mann tar ut perm på sine fri-turer vil han få dobbel lønn. 1. Allerede oppspart lønn fra tiden ombord 2. Permisjonspenger fra NAV Dersom dette er uklart, gi beskjed, så skal jeg prøve å forklare bedre. Håper svaret mitt hjelper deg
Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Det fungerer sikkert på samme måte. Hvor fikk dere info om dette egentlig? Nav?
NoBlonde-fått ei prinsesse Skrevet 15. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2008 Takk for svar..har prøvd å ringe flere nav kontorer blitt satt over til mange.. men det virker som de har lite peiling.. Pocoyo.. blir det da sånn.. at han får perm lønn de ukene han er hjemme og vanlig lønn de ukene han er ute?.. altså dobbelt opp?.. selv om jeg er ferdig med min permisjons tid?..for sånn som mannen på nav forklarte meg et.. så fikk han bare 80 % de ukene han var hjemme og 100% de ukene han er ute.. men eh... da taper vi jo på å ssi at han skal ta pappa perm.. så da lar vi det bare vær..og han jobber som n ormalt og får 100 % hele tiden.. skjønner det ikke.... Hvis han velger nå å ta 6 uker sammenhengende.. da får han altså bare 80 % av lønna..?? men velger å ta det gradert.. så får han lønn fra arbeidsgiver .. OG lønn fra NAV?---
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå