Gå til innhold

Til dere som har født allerede:


Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere, kommet i form etter fødselen? Er dere begynt å bli vante til en ny baby i huset?

 

Her er lille Vebjørn blitt en uke gammel i dag.... Formen min begynner å bli rimelig bra, har gått tur, og er begynt å gjøre husarbeid igjen. Det har i grunnen gått veldig bra.

 

Vebjørn er blitt rundere i kinnene og Spiser godt. Han er et rolig barn og skriker nesten aldri! (bank i bordet) Sover egentlig veldig mye..

Storebror på to begynner å bli litt vant, han er ikke fullt så overstrømmende lenger, litt småsjalu og litt veldig glad. Mer normalt nå liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg fødte 5. august, og det endte i keisersnitt etter 24 timers fødsel. Tøffe saker, men helt utrolig å endelig få jenta mi. Den første uka har vært preget av mye følelser. Det er utrolig sterkt å bli mamma. Mulig det henger litt sammen med en tøff fødsel, men tårene har rent i en uke nå, og det er liksom en blanding av ekstrem lykke og et enormt ansvar for dette lille kostbare vesenet. Phu!

Såret etter keisersnittet begynner å bli mye bedre nå( ti dager siden fødsel), og vi har gått to turer rundt kvartalet her. Er livredd for biler med høy fart, og skumle typer som kan ta vogna,hehe. Man blir litt hysterisk altså.

Men dette er helt fantastisk, og jeg føler meg som verdens heldigste jente. Lykke til alle dere andre som har blitt eller skal bli mamma.

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en tøff fødsel ja, er det ditt første barn? Håper du klarer å sitte igjen med gleden over barnet heller enn minnet om en tøff fødsel..

 

Har selv merket det med tårer ja, det hadde jeg sist og. Da var det mer rart med en baby i huset, og jeg følte på ansvaret, som du sier.

Denne gangen er jeg mer vemodig på storebror sine vegne, føler at vi er så slemme som har gjort dette mot han! Tenk at han ikke får ha mammaen sin for seg selv lenger... huffoghuff... heldigvis blir det litt bedre etterhvert. Han er jo egentlig glad i babyen da..bare jeg som overreagerer.. :o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 6 dager siden fødsel i dag. Merker det fremdeles litt på kroppen, også kjenner jeg meg veldig igjen i denne gråtingen.. Jeg gråter for alt om dagen.. Men, sånn er det vel med de fleste, er jo en veldig overhvelmende situasjon dette, helt fantastisk.

Jenta mi sover veldig mye (sover seg gjennom bleieskift og det hele..), griner nesten ikke, og spiser godt når hun er våken, men kanskje litt sjeldent. Tenkte jeg skulle stikke bort på helsestasjonen til mandag å få veid henne for å være på den sikre siden. Ellers så er det mye kos! Fantastisk følelse å være mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sønnen min 31 juli (skulle vært augustbaby, men han kom før tiden). Var i fin form ret etter fødselen. Har vært sengeliggende med bekkenløsning, men så fort ungen var ute var jeg helt fin i formen igjen (i motsetning til med min første). Storebror på 18 mnd er både stolt og litt sjalu, men det har gått veldig bra. Den lille sover for det meste, gråter nesten ikke og spiser godt. En behagelig baby! Nettene er også greie Er oppe 1-2 ganger på natta (den lille sover 5-6 timer i strekk) for å mate og sover videre igjen. Glemmer nesten at jeg har to små her. Trodde aldri det sulle gå så bra. Får håpe det holder seg:) Slet med førstemann som hadde kolikk og hard mage og sov nesten ikke på dagtid (heldigvis grei på natta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. 9 dager siden jenta mi kom, og kjenner formen begynner å ta seg opp, men fortsatt litt sliten.

Mye nytt å omstille seg etter, siden dette er min første, men hun er rolig og gråter sjeldent, mye soving her og ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg fikk min lille gutt for 10 dager siden, 15 dager før termin og det er helt fantastisk!! Jeg ble tilslutt klippet under fødselen og sliter fremdeles litt med såret men det begynner å bli bedre og jeg beveger meg fint. Gråter litt ehr og der, har sluttet med maskara for en periode for jeg ender jo bare opp sort i ansiktet likevel hehe. Ellers trives vi bra hjemme selv om vi prøver å snu soverrytmen hans litt for han våkner litt for sent på kvelden og da holder vi på en stund til han vil sove igjen. Han sover godt om natten, med 1-2 spisepauser og da sovner han igjen med en gang, heldigvis! Eneste jeg merker er at jeg tror pappaen synes det er litt vanskelig at han roer seg så lett hos meg mens han slv ikke helt klarer å slappe av og få babyen rolig enda. Det er jo selvsagt en vanesak, men det er nok ikke så lett.

Ammingen går greit, ingen sår og jeg skal til barnelegen på mandag for kontroll og håper han har gått bra opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

jeg fødte 2.august og er i kjempeform. I dag har jeg vært ute på sykkel og det er en seier i seg selv. Litt vondt i .........men ikke så vondt som forventet.

Gutten spiser og sover en del, men har lange perioder på kvelden der han er urolig og gråter. Jeg tror at han har vondt i magen men jeg er sletts ikke sikker. Det er vanskelig å vite hva disse små mener.

Men dette er vidundelig, jeg har 2 fra før og vet at dette er sistemann, så jeg koser meg ekstra mye. FANTASTISK. Men det er en ting jeg lurer på. Kan de bli bortskjemt når de er så små? jeg har vært streng tidlig med de to andre, men denne gangen vil jeg ikke være så streng. Har dere noen mening om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...