Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner noen ganger at det stråler litt i smerte ned innvendig på høyde med tissen, jeg tisser ofte - det har jeg gjort siden beg av svangerskapet, men dette er vel normalt? Hvordan vet man at det er uvi? Ønsker å få noen tips på symptomer og når man cirka vet at man har det, uten at jeg trenger å gå til legen. Vet det er fort gjort å sjekke urin, men jeg er i et annet land frem til oktober og ønsker ikke å gå til legen med mindre det er helt, helt nødvendig. Urinen min ser ut som før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

urinen min er akkurat som den pleier, og jeg har ingen forandring i "tissevanene" mine hehe :) men var til vanlig kontroll hos legen idag, og hadde uvi. så går på medisiner nå! Du bør teste, for det er ikke bra for barnet å gå med det for lenge.. hvorfor vet jeg ikke, men ekke bra...

Skrevet

så rart at man kan gå symptomfri med infeksjon i urinveiene. jeg har hørt det kan resultere i akutt nyrebekkenbetennelse hvis man ikke behandler det - og for tidlig fødsel og lav fødselsvekt, men jeg syns nesten det høres verre ut å behandle med antibiotika når man egentlig ikke trenger det (legen hadde jo ikke foreskrevet det hvis det var verre, det skjønner jeg). men uvi kan vel gå over av seg selv, bakterier i urinen er jo veldig vanlig hos kvinner, mener jeg.

Skrevet

Vet ikke om de har det der du er, men i Norge kan man kjøpe selvtest for uvi på apoteket. Kanskje du kan få noen til å sende til deg dersom du ikke finner det på apoteket hos deg?

Symptomene er forøvrig at det svir når man tisser, man føler seg tissetrengt hele tiden, og at man føler at man ikke klarer å tømme seg helt.

Tror milde infeksjoner kan gå over av seg selv. Og det er gjerne de mer standhaftige infeksjonene som kan forflytte seg til nyrene. Og den typen kjenner man...!!

Skrevet

Tror forresten også det er viktig å få behandlet uvi når man er gravid. Vet ikke hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...