Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 hode målet låg på 34 cm i omkrets i uke 35+6 og målte babyen i onsdags då var jeg 39+6 og de låg fortsatt på 34 cm...er de normalt? borde ikke han få større hode på 1 månad?
yh Skrevet 15. august 2008 #2 Skrevet 15. august 2008 Hei igjen Jeg driver og tenker på mye av det samme (jeg har skrevet et innlegg om det) Hodet på min hadde heller knapt vokst på 4 uker. Hva var dine BPD-mål (hodets diameter)? Til meg har de ikke sagt noe om omkretsen..
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 jeg har bara fått vite omkretsen runt hodet...ikke BPD mål dessverre. men vet ikke om de er normalt at hodet ikke er så stort for jeg har et veldigt litet hode=) og samboern har ikke noe stort så kanske de er derfor da...er litt glad at han har litet hode for han ska jo ut ur meg og=) he he he håper bare ikke de er noe galt eftersom de ikke har vekst på 1 månad...
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 da mamma var gravid med den ene lillesøsteren min, sa de at hodet ikke vokste, og stresset fælt med d. Men da babyen kom, var hun fullstendig velskapt og fin, og er idag en flott jente med knallgode karakterer på skolen og alt sånn. så kan hende d ikke gjør noe:) d gjorde hvertfall ingenting for lillesøsteren min!
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 jeg er egentligen ikke redd at noe ska vara galet...undrade mest om de var normalt eller ikke? men selfølgeli reagerar men litt når man ser at de ikke har vekst...men han har jo vekst så de er jo bra=)
Pusur_mor Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 heisann. Tror ikke du skal stresse så mye med det at hodet ikke har vokst. Husk at det vokser mye til å begynne med, og er stort i forhold til resten av kroppen. På slutten er det kroppen som blir rundere, og forholdet mellom hodet og kroppen jevner seg ut. Min eldste var 34,5 cm rundt hodet da han ble født. Dessuten er det litt vanskelig å måle eksakt. De forskjellige folkene måler også på forskjellig måte, og det kan gi et annet mål.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 De vokser vel litt i rykk og napp, og 34 er da ganske vanlig hodemål for nyfødte? Iallefall i følge luestørrelsene Tror ikke du trenger bekymre deg for det.
Gjest stockholms tjej_Fødeklar=) Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 ja jeg tenkte nesten at de er normalt..ville bara sjekka opp det så ikke de var noe galet. Men tror ju at legen hadde sagt noe om det viss de var noe galet da. så er ikke så stresset over det...=)
Mage igjen Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Begge mine hadde 34 i hodemål da de ble født. (gutten min er født 9 dager etter termin, jenta mi 17 dager før termin) så jeg tror ikke hodet er det som vokser mest den siste tiden. Er jo det som vokser først i starten, men så tror jeg det roer seg ned og at det er kroppen som blir større med underhudsfett den siste tiden inne i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå