Gå til innhold

Baby med stort hode?! :o

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg hos jordmor og alt var i skjønneste orden med tulla mi :) (34+0 i dag) Fikk UL og jordmor sa at magemålet var litt under gjennomsnittet (MAD 90) og hodet var litt over (BPD 95)... hun sa at hun skulle "følge litt med hodet", og etterpå har jeg grubla på hva hun la i det.. kan det tenkes at jeg får føde før tida? Hun la også til at hun kom til å være en "helt normal" baby i størrelse.. men jeg er sikker på at jeg kommer til å drømme om babyer med store hoder :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg.. noen som har fått samme beskjed??

Skrevet

Aner ikke hva hun mener med det jeg, men gutten min har alltid ligget et par uker foran på hodemål, og magemålet har vært på midtre linje.

Da jeg var på ultralyd i uke 32+5 var BPD 92 og MAD 93. FIkk bare beskjed om at han lå 6 % over jeg.......

Skrevet

Da jeg var på ordinær UL tilsa hodemålet noe "eldre" foster enn mage og lårbensmålet.... Jeg fikk litt noia, men gynekologen sa at alle strukturer osv i hodet var normale, og at hodestr. enkelt og greit varierer fra barn til barn.... På senere UL'er har forskjellen på de 3 målene vært mindre, så er sikkert også fordi de vokser litt i rykk og napp.... Men blir så oppgitt når de sier slikt som "følge litt med....", for man går jo bare å gnager på det i ettertid. Forresten så kjenner jeg en som fikk beskjed om at babyen hennes hadde litt stort hode, og han ser og har alltid set helt normal ut. Er jo snakke om milimeter her.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...