Gå til innhold

Noen som vet ang husbygging??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis byggesettet koster 900 000...hvor mye må jeg regne med at huset kommer på til slutt hvis vi ser bort ifra tomta da?

Ingenting innendørs som er med i den prisen vel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel så er det ingenting invendig som er med i prisen nei. Er vel råbygg, helt ferdig utvendig å tak + at de setter opp det som til vanlig er med i prisen..? Aner egentlig ikke men tror det.

Vet ikke om dere har tenkt til å leie snekkere eller gjøre alt innvendig selv jeg da..

Så aner jeg heller ikke hvor stort hus du snakker om men er vel sjelden det kommer seg under 2 mill. Vi har akkurat byggd å det blir alltid dyrere enn man hadde tenkt. Her sprakk budsjettet men vel over en halv mill...

Skrevet

det kommer jo helt ann på hvilket firma det er. Under prislisten skal det jo stå hva leveransen inneholder.

Husker ikke helt hvordan det var. Men tror man måtte regne med at sluttprisen kom på 2 til 2,5 ganger det byggesettet kostet

Skrevet

Vårt byggesett kostet vel nesten 600 000 men huset kom på 2,5 mill.Sprakk med vel 200 000, tror jeg husker sånn ca summer her.. Tomta kostet 450 000.

Skrevet

Byggesett=du får en sinnsykt stor plankehaug levert på tomta. Altså, det inkluderer null arbeid. Se heller på den andre prisen som er med litt arbeid, ferdig oppsatt. Og så kan du gange den prisen med 2 +tomt. Stemmer sånn ca i de fleste tilfeller.

Skrevet

Prisen 900 000 er for byggesettet ferdig oppsatt står det da....Har bare begynt så smått å drømme om husbygging så har ikke sjekket noe selv enda da. Har sinnsykt lyst men tomteprisene ligger på ca 1,5 mill der vi ønsker å bygge så vet ikke om økonomien tillater det.

Må man som regel legge til mye på tomteprisen da?

Hvis jeg tar 900 000 x 2 +tomtepris blir det ca 3,3 og det kan vi leve med. Men det kommer vel mange hundre tusen ekstra i mye annet dritt og tull også hehe...

Skrevet

Aha, billig hus da! Ikke sett ferdig oppsatt til under millionen før.

Studer leveransebeskrivelsen nøye, der står alt som er med og ikke. Innhent tilbud på det meste før dere bestemmer dere (spesielt viktig på de "store tingene" som grunnarbeider og grunnmur).

Vi bygger nå, og det blir sinnsykt dyrt. Selv om vi innhentet tilbud osv før vi begynte, så sprekker det både her og der og kommer uforutsatte utgifter. Menmen, er verdt det:)

Skrevet

Tusen takk:-)

Får sette meg ned og lese litt der inne. Er jo helt blank på dette området men finner ingen hus vi liker ute på bruktmarkedet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...