Gå til innhold

Dilemma med kattene mine hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to persere som vi har kjøpt "brukt" altså som omplassering fra to forskjellige steder. De trives kjempegod sammen, og er henholdsvis ca 5 og 6 år (en han&hun).

Vi har hatt dem i litt over tre år, og har nå en sønn på 1 1/2 pluss en i magen. Jeg merker at jeg har mindre og mindre overskudd til dem. Er så sliten etter barnehage og fulltidsjobb etc, og det går virkelig ut over kattene. Får då dårlig samvittighet, og nå har den ene masse hårfloker fordi jeg ikke har børstet henne....(hun liker det ikke, så det er ekstra stress).

I går da jeg kom hjem fra jobb, var det en av dem som kastet opp i matskålen! Det tar jeg som en demonsrasjon på for lite oppmerksomhet.

Hva hadde dere gjort? Forsøkt å omplassere dem? Jeg klarer liksom ikke å rettferdiggjøre det for meg selv..., men jeg klarer heller ikke gi mer av meg selv til dem..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med mannen din da? kan ikke han ta de en liten periode etter jobb?

Skrevet

om du ikke har tid til kattene, må du tenke på å omplasere dem igjen.Jeg vet det er krevende katter, og de må ha stell til pelsen.For din samvittighet skyld kan du tenke deg at de vil ha det bedre hos andre,som har tid til dem....

Skrevet

Mannen min ville ikke ha kattene i utgangspunktet, så det har alltid vært avtalen at de er mitt ansvar.... Han koser med dem og gir dem mat og vann og sånn, men han er jo også sliten etter lange vakter på jobb.

Shit, jeg har alltid sett på det som helt utilgivelig å skaffe seg katter, for så å gi dem videre fordi man ikke har overskudd til å ta seg av dem...

Nå må jeg til veterinæren for å få barbert den ene mens hun sover, for ikke å traumatisere henne helt...

Skrevet

jeg skjønner at det er vondt når ting blir sånn, jeg har selv 3 katter og vet åssen det er å miste de en blir så glad i.

Jeg hadde en persergutt selv, men han ble syk så han måtte vi ta....nydelige katter er det..

men du tror ikke du får mere tid til de nå som lissom alt er i normal gjenge igjen??

Skrevet

da får dere finne en løsning.. er trist å gi de vekk igjen når de først har vendt seg til ett hjem.

Skrevet

Tja, jeg skal jo føde igjen om 4 1/2 mnd, så jeg ser liksom for meg flere års baby/småbarn periode. Kan ikke forestille meg at det blir mere overskudd fremover.

Æsj....klarer ikke ta en avgjørelse. Merker at jeg liksom trenger noe for å rettferdiggjøre et så lusent valg..

Skrevet

helt ærlig høres det ut som du har mer enn nok å stri med.ble det noe problem når dere fikk de i hus?du kan ha som krav at de får være sammen ihvertfall.ville nok sett om jeg fant ett nytt hjem til dem om jeg hadde vært deg.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Det var litt tilvenning de første dagene da vi fikk dem, men når noen har passet dem i ferier og sånn, har dette gått helt smertefritt. De har ikke vært redde eller noe....

Uff, jeg må virkelig tenke over dette...

Skrevet

da ville jeg vurdert det sterkt.vet ikke hvor lett det er å omplassere katter men går an å prøve.du vil jo få noen år med bleier og barnemas nå å kattene blir ikke noe yngre.kjedlig om du først har tid til de når de er for gammle..

Skrevet

de blir ikke så inmari gamle som vanlige huskatter heller, etter det jeg har skjønt...

uff nei, det er ingen lett avgjørelse for deg.Men jeg håper du får gitt de bort samlet i allefall....om det er det som blir resultatet.

Skrevet

Ja, tusen takk.

Gir dem IKKE bort hver for deg, det er helt uaktuellt. De trenger et hjem med katteelskere som har tid til å kose seg med dem.

Nå blir de liksom ignorert store deler av dagen, og føles mer som en belastning som gir meg ufattelig dårlig samvittighet.

Skrevet

tror nok du vet inerst inne hva du må gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...