Gå til innhold

Den som venter på noe godt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så mange "kjente" her inne lengre, men har likevel lyst til å komme med en oppdatering :)

Jeg har vært sammen med samboeren min i snart 4 år og bodd sammen i 3 av de. Han er litt yngre enn meg (jeg er 28, han fyller snart 26) og jeg har vært klar for barn lenge, han veldig opp og ned. Vi har krangla og diskutert dette mye de siste årene, men det siste året har jeg holdt en lav profil i forhold til slike diskusjoner og vært mye ute å reist så han har fått tid for seg selv. Og det funker! I våres kom det fram at han ønsker seg ikke bare et, men 4 (!) unger... "problemet" er bare at han ikke veit når vi skal begynne på førstemann *sukk*.

I ca 2 år har jeg sagt at "om et halvt år slutter jeg på p-pillene", men pga ting i forholdet og livet generelt så gjorde jeg aldri noe ut av "truslene" mine, men i vinter sa jeg det enda en gang at i sommer skal jeg slutte på pilla, og da jeg kom hjem etter en lengre reise spurte jeg om det var ok at jeg sluttet og jeg fikk JA! Vi har riktignok brukt kondom, men det er herlig å føle at jeg har kontroll over kroppen min igjen.

Og i går hadde vi sex uten! Riktignok var det dagen etter at jeg var ferdig med mensen så sjansen for at jeg blir gravid er jo minimal, men for et framskritt! Og det bare i 2. syklus etter p-pilleslutt! Som søstra mi sier "det kan bli barn av det meste". Jeg har ikke snakket med ham om hva dette evt betyr eller har forventninger om at det skal skje neste gang og, jeg er bare overlykkelig over at det skjedde og så ser jeg hva som skjer videre. I alle fall vil jeg si at det lønner seg å være tålmodig! Lykke til til oss alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som venter på noe godt...... venter ofte forjeves. Dessverre. En ting er å love mange barn, en annen ting er å bli kvitt kondomene og starte prøvingen. Håper virkelig det beste for deg Frøkna. La han bare ikke lure deg.

Skrevet

Så koselig da Frøkna. Var mye her inne samtidig som deg, og husker deg derfor godt. Hadde et annet nick da....

Jeg og samboeren gikk fra hverandre for 3 mnd siden, ble derfor ingen baby på meg. Men jeg håper at jeg treffer en ny en som er klar for barn rimelig raskt, jeg er som deg 28 år og klar til å få barn.

Håper på det beste for deg frøkna

Klem

Skrevet

Så kjekt for deg Frøkna! Håper han holder det han lover nå da;) Lykke til!

Og LilleMille, du har helt rett, mange venter ofte forgjeves...:( Man kan ikke vente og vente heller, ting må skje på et tidspunkt.

Skrevet

Så fint at det ordner seg!

Er i akkurat samme situasjon som deg jeg og, skulle nesten tro at jeg hadde skrevet det du skrev. Har ventet leeenge på at han skulle si ja. Men her om dagen da jeg bare spurte om det var greit at jeg slutta me pilla sa han ja.. Jeg er overlykkelig!!:)

Skrevet

Hurra for deg! :) Snakk om stormskritt i riktig retning! Her holdes det lav profil for harde livet, som om jeg lister meg rundt paa taa, men har begynt aa ta folsyren jeg fikk av han i "presang", og barna bare "popper" frem i alle kanter i vennekretsen vaar, og jeg ser det biter paa. Var sammen med noen venner i helga paa langtur, og de har ei datter paa nylig fylte 2 aar. Verdens herligste jentunge! Mannen min var helt betatt av henne jo! For og loefta og bar paa henne, og lekte med henne til alle doegnets tider. Det var saa arti aa se! Og saerlig aa se hvor han lyste opp naar han fikk henne til aa le, eller ville holde ham i haanda mens de gikk...

Naa bare MAA det skje noe her snart!!!

Lykke til til deg da, Froekna!!! Om det ikke blir denne gangen, saa krysses det alt av fingre og taer her for deg, med haap om at det blir straks!!!

Klem! -LYKKE TIL!!!

Skrevet

Takk alle sammen - og til anonym som ikke vil at sambo skal lure meg, det er ikke det det er snakk om i det hele tatt. Jeg vet at han ikke er klar ennå og det respekterer jeg. Men jeg kjenner ham såpass godt og vi har hatt såpass mange samtaler om dette og andre ting at jeg vet hvor jeg har han og han hvor han har meg.

Og enda bedre: Det virker som om han er liiiitt på glid for vi hadde sex igjen uten kondom for to dager siden og i går spurte han igjen om jeg var "trygg" (i forhold til temp, utflod osv som viser om man er fertil eller ikke). Vi hadde ikke sex da, men jeg sa at i følge tegnene var jeg ikke fruktbar men ettersom det er såpass langt inne i syklusen ville jeg helst vi skulle bruke kondom. Følte meg veldig ansvarlig da jeg sa det, he he. Jeg vil veldig at han skal stole på meg i forhold til dette. Vi hadde også en bitteliten samtale i går kveld da jeg spurte hvordan han så på dette med sex uten kondom osv og han sa han følte som om han var "living on the edge". Jeg tok ikke samtalen noe videre på temaet, har bestemt meg for å ligge litt lavt i et par måneder til før jeg lodder stemninga igjen. Men jeg legger godt merke til at han ser mer på unger når vi er ute, smiler til dem og lar meg se at han er opptatt av barn. Før gjorde han ikke det i det hele tatt. Så ja, jeg er veldig optimistisk og veldig forelska for tida :)

Skrevet

LilleMille var det som hadde skrevet det med at han ikke skulle lure meg og å vente forgjeves. For et års tid siden trodde jeg seriøst at jeg bare venta forgjeves og var nær ved å gi opp, men jeg er helt sikker på at tålmodigheten min har båret frukter og forholdet er fantastisk mye bedre enn for et år siden!

Skrevet

Så bra BarniHodet! Tenk om vi kunne gått gravid samtidig, det hadde vært artig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...