Gå til innhold

Finnes det andre barn som er som sønnen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser så mye om søvnproblemer her at jeg forstår han er spesiell. Og når jeg snakker med andre foreldre eller passer andre barn har jeg tilgode å oppleve at andre er som min. Hadde vært morro å høre om det faktisk er så uvanlig, eller om det er amnge som er slik, men at man bare sier noe når man har noe å klage på. :-)

Altså, han har bestandig vært et sovedyr. I ammeperioden måtte han ofte vekkes for mat, spesiellt om han sov ute. Øynene gled igjen så snart han traff puta/sofan/madrassen/vogna. For så å måtte vekkes. Han sov tre lurer for dag til han var nesten to, han sov på dagen til han var nesten fire. Han kan fortsatt, som 6åring sove en blund på dagen uten at kvelden forlenges. Om han kommer i en bil og vi kjører over et kvartèr spør han om å få sove, og det gjør han. Uansett når og hvor han sovner kan jeg plukke han opp og bære han feks inn i senga eller rundt på en butikk uten at han våkner, jeg må gå inn for å vekke han for å få liv i han. Når klokka nærmer seg åtte er stanardfrasen "jeg er så trøtt, kan du ikke bære meg ned i senga mamma?" Han ber altså om å få legge seg hver kveld, det har han alltid gjort. Han kan fortsatt sovne hvor som helst, forran tv, på kaptein sabeltannshow, på konserter, i bilen, ved matbordet. Og jeg kan knapt telle på en hånd de gangene han har våknet på natta, da er det oftest for å tisse for så å legge seg igjen. Og man kan støvsuge dyna han ligger under uten at han leer på et øye.

Ja jeg vet jeg er heldig, ingen tvil om det, men lurer altså på om dette faktisk kan være vel så vanlig som unger som nekter og legge seg eller sover lett, er jo bare de man hører om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste jenta vår har alltid hatt godt sovehjerte..Hun spør om å få legge seg om kvelden.Kan godt sove litt på sofaen før barne tv og legger seg til vanlig tid..Sover også ofte i bilen om turen varer over 10-15 min..Hun hvilte på dagen frem til hun var 3.5 år..(fast) Er snart fire nå så det blir spennendes å se om hun forsatt vil sove så mye som hun gjør..

Skrevet

Man skal være litt obs på unger som sover uvanlig mye også, har dere snakker med lege? Hender det at han sovner plutselig og uventa?

Hvor mange timer i døgnet sover han?

Skrevet

Er nok ingenting som feiler han, frisk og fin. Bare glad i å sove, og enkel å legge. Han sover ca 10-11 timer i snitt nå, og det er vel helt normalt tror jeg. Han sover jo egentlig ikke MER enn andre.

Skrevet

sånn har dattera mi på 8 vært heile tia å lisse...ho sovna så fort ho ble lagt o.l..sov hvil i barnehagen til ho var over 5 år,å kunne sovne i sofaen etter barnehagen mens i laga middag å sånn :-)skikkelig godt sovehjerte :-)

men uheldigvis e ikkje mini slik...sukk...han e heilt motsatt..

Skrevet

Hehe, ja om jeg hadde fått fler hadde jeg nok fått sjokk :-p

Av og til hører han på musikk når han legger seg, det har til dags dato ikke skjedd at han har vært våken når spor 2 på plata starter, og det tar vel 4-5 minutter.

Men legger til, det har hendt at han har hatt "Albert Åberg"-ærender og surra masse før han endelig la seg, men det skjer kanskje to ganger i året, og er som oftest når han er overtrøtt.

Skrevet

Ok....da har han nok kun godt sovehjerte :-)

Alle barna mine har sovet godt fra de var baby de også. Minsta på snart 1 1/2 sover 1 time på dagtid og fra 19-7.30.

Hun på snart 3 sover fra 19- 7.30 hun også. 10åringen sover vel 10-11 timer.

Skrevet

Herregud,hvor får man kjøpt sånne barn???????

Tar en sånn på neste bestilling,takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...