Gå til innhold

Kom plutselig på en ting.. (ang offentlig amming)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg lå på barselavdeling så jeg faktisk ingen som ammet i matsal eller korridorer, bare på eget rom eller ammerom. Hvis man satt og spiste i stuen til måltidene gikk man alltid ut når man skulle amme. Men på cafè og restaurant synes alle det er greit å amme offentlig.

Ganske rart egentlig, skulle tro at barselavdeling ville være den plassen det vill føles mest naturlig. Hvordan var det på deres barselavdelinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amma på tvstua jeg ihvertfall... Men jeg var den eneste som satt der også da...alle andre tok maten sin og løp inn på rommene igjen... Skulle tro folk var redd for andre mennesker.

Skrevet

For min del så ville jeg være "alene" (i den grad man er det på et sykehus) når jeg ammet, fordi melken ikke var kommet skikkelig, det var dødsvondt osv. Ingen problemer med å amme offentlig når først de tingene falt på plass. Tror nok ikke folk "skåner" de andre på et sykehus, det er nok mer et behov for å være privat tipper jeg...

Skrevet

var på barselhotell, og der var det mye amming..

husker ikke hvordan det var i kantina, men der var det også mange andre pasienter, ikke bare barsel.

mulig at noen kanskje følte seg litt nybegynner og kjeikete, og ville heller få dreis på amminga i enerom (?)

Skrevet

Ja det er nok sikkert sant det. Synes også det var ganske vanskelig å få til i begynnelsen. For meg var det nok heller at jeg var litt sjenert at jeg ikke ammet offentlig.

Skrevet

Har vel alt med nybegynner- kløningen å gjøre.

Skrevet

På sykehuset kunne jeg bare amme liggende. Og da måtte jeg gjerne ha hjelp til å legge til, for han ville ikke suge ordentlig. I tillegg gjorde det dritvondt, så tårene spratt... gikk nok 4 uker før jeg var komfortabel med å amme 'offentlig'. Neste gang går det forhåpentligvis bedre - men da reiser vi forhåpentligvis rasker hjem også, slik at det ikke blir så mye tid til å sitte i tv-stua og amme... :)

Skrevet

De to dagene jeg var på sykehuset, ammet jeg mest på rommet eller i tvstua fordi jeg og jenta mi trengte ro til å finne ut av hvordan vi skulle gjøre det. og det var enklest å amme liggende syntes vi. Mern etter noen dager, ammet jeg ute i friluft i byen, så det var ikke det at jeg er blyg ;)

Skrevet

Jeg ammet å oppholdsrommet, og hadde hun villet ha pupp nede i kantina hadde jeg ammet der også.

Jeg ammer der de er sultne, uansett om det er på et tilrettelagt rom eller i full offentlighet.

Skrevet

Dette tror jeg kommer av at de fleste synes ammingen er litt vanskelig i begynnelsen;) Ikke noe å gøy å prøve å få til ammingen mens babyen skriker litt og alles øyne sitter på deg liksom.

Da vi var på sykehuset sist lå minsten på nyfødtintensiven, men vi spiste likevel mat i samme "kantine" som de på vanlig barsel. Selv ammet jeg der inne, men jeg så få andre som gjorde det i løpet av den uka vi var der:) Jeg ammet ikke i dagligstua/kantina med førstefødte.

Skrevet

var ene og alene fordi det gjorde j...... vondt å amme, måtte liksom dra fram hele puppen for at de små skulle få tak.... nå er det jo ingen som ser puppen når jeg ammer... så jeg ammer hvor som helst og når som helst...... (nesten... ;o))

Skrevet

Jeg ammet bare på rommet i ro og fred, for det var førstemann og jeg synes rett og slett det var litt vanskelig og krevde mer konsentrasjon enn at jeg kunne gjort det i restaurantet mens vi spiste middagen liksom. Men ei annen som var på hotellet samtidig som oss, nr. 3, hun ammet gående i korridoren på vei til legesjekket. Jeg tror kanskje det bare har å gjøre med at det er så mye nytt i begynnelsen.

Skrevet

Jeg gråt når jeg ammet i begynnelsen fordi det gjorde så vondt hehe, ville ikke sitte å gråte i kantina ;)

Tror det er mange som kløner litt i begynnelsen og da er det greit å få være litt i fred..

Skrevet

Med fersk baby, såre brystvorter og ikke fullt så dreven på amming er det ikke rart man ønsker å amme i fred. Det tok mange uker før jeg var dreven nok til å amme andre steder enn i senga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...