Gå til innhold

kan jeg sende penger i posten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er invitert i bryllup i oslo i helgen (bor i bergen) men vi hadde ikke anledning å dra. Tenkte å gi de 500 kr, kan jeg sende de i posten sammen med et kort?

Stod i invitasjonen at de ønskte seg pengegave, en stod ikke noe kontonr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du _kan_ vel - jeg har mottatt penger i konvolutt i posten før, men ufattelig kjedelig om de skulle komme bort! Da ville jeg heller spurt etter kontonr tror jeg, så lenge dere ikke kan levere selv eller om noen kan ta med for dere :o)

Skrevet

Husker mormor pleide å gjøre det, hun passet på at det var blåpapir rundt pengene. Fikk alltid pengene :o) Du kan jo evt sende det rekommandert....men da bruker du jo litt penger på å få sendt det.

Skrevet

Det er egentlig ikke lov å sende penger i posten. Er vel fordi de som jobber der ikke skal bli fristet til å stjele vil jeg tro.

Men inni et litt tykt kort burde jo pengene egentlig ligge ganske så trygt og godt.

Før paypals tid sendte jeg ofte betaling for ting kjøpt på ebay i konvolutt til USA. Pakket da alltid dollar sedlene inn i aluminiums folie slik at innholdet ikke skulle åpenbare seg ved gjennomlysing av posten.

Skrevet

Ta aliminiumsfolie rundt pengen, akkurat slik at det dekker. Og ett tykkt kort...har sendt mye penger sånn og ikke hatt noe problemer...

Skrevet

Det er ikke ulovlig, men Posten erstatter det ikke.

Om du sender det som vanlig brev så, for gudt skyld ikke send det i et typisk kort, med typisk konvolutt. Det er så enkelt å se at det er penger da.

Men jeg hadde sendt det som rekomandert, det er mye mye mindre sjanse for at noe skal skje med brevet, eller helst send det somv erdi, da erstatter Posten om det skulle bli borte.

Skrevet

Har sldir hørt om at det er noe vits å ha folie på, når jeg jobbet i Posten gjennomlyste vi da ikke brev.

Send det heller i en litt stor konvolutt, slik at det ikke har "bursdagskort" looken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...