Gå til innhold

4 år og 14 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjonen i går for å kontrollveien snuppa mi, for jeg er bekymret for at hun er undervektig. hun var 98,4 cm og 14 kg. Hun var faktisk tyngre enn jeg trodde, men hadde vært flott om dere kan fortelle meg hva deres barn veier/veide rundt 4 års alderen. Hun ligger helt klart under gjennomsnittet, men har alltid følt sin egen kurve. Jeg fikk time til helsesøster for å snakke om ernæring og spising... så da er det vel sikkert litt lavere enn ønskelig. Jeg har verdens mest kresne unge for å si det mildt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Snuppa her har også ligget litt under snittet, men som du sier, fulgt sin egen kurve. Noe må jo til for å lage et SNITT!

Snuppa her blir 4 neste mnd, og er litt over 100cm, og veier 16 kg. Så ikke så langt fra di! :)

Skrevet

til sammenlikning veier gutten min på 2,5 år og 1 meter 16 kg..

så det er nok en lita tuppe du har!

du kommer sikekrt til å få tips hva slags mat som er greit å prøve å gi henne, med mye fett sikkert. smør, h-melk osv :)

ikke greit med kresne barn!

Skrevet

Ganske godt å høre faktisk, har alltid tenkt at det er deilig når barna har litt å gå på i tilfelle di skulle bli syk eller annet. Men det er vel ikke alle barn som liker å pakke mat uhemmet i seg :) Tenker jeg skal benytte den samtalen til å høre om hun har noen tips til å øke appetitten og få barna til å tørre å smake på mat uten tvang... håper de har noen gode råd :)

Skrevet

Min er på 4 års kontroll med pappaen nå :-) Men han er ca 104 cm lang og rett over 15 kg.

Skrevet

Vår jente ble 4 i juni, og er 105 cm og 16 kilo.

Skrevet

Elste gutten min var 15 på 4 års kontrollen, og 16 på 5 års kontrollen, er heilt vanlig sunn og frisk. Du treng ikkje bekymre deg, alle er forskjellige ;)

Skrevet

Nå måtte jeg finne fram veiekortene til mine jenter som nå er store (17 og 19 år). Begge to var 100 cm, og veide 14 kg.

Skrevet

Jeg var 18 kg da jeg var 7 år;) (men ganske lav)

Jeg var også kjempekresen på mat.

Nå er jeg ikke født i norge da, er adoptert fra asia, så på HS så sa de alltid til mamma at de kunne jo egentlig ikke sammenligne med norske barn...

Jeg har hvertfall klart meg helt fint, og jeg fulgte min egen kurve hele veien:)

Det er jo kjempeflott at du har fått time for å snakke om ernæring da.

Skrevet

Vi har to forskjellige jenter. Første var 102,5 lang og veide 17 kg ved 4 års alder. Nummer to er ikke 4 år enda, blir det i november. Hun var 97 lang og veide 17,9kg ved 3 års kontrollen. Alle kommenterer at hun er stor for alderen, hun har nok strekt seg litt i sommer, og veier nå nærmere 20kg.

Skrevet

Eldste jenta vår har altid vært under gjennomsnittet, men hun har alltid fulgt kurven sin. Hun var 100cm og 14,9kg på 4års kontollen. Hun har aldri vært vanskelig å få til å spise, hun spiser ALT. Fetaost, rå paprika, champignon, alt av grønnsaker/kjøtt/fisk. Hun har rett og slett vært en drøm:) Hun brukte str 92 i flere plagg helt fram til jul i fjor, da strakk hun seg plutselig en del, og nå bruker hun str 104. Hun hoppet nesten over str 98. Det er nok helt normalt for ditt barn, så lenge hun følger kurven sin:)

Skrevet

Snakket med min kjære nå, han var akkurat på 4 års kontroll med gutten vår (han er faktisk 4,5 år)

Han er 103 cm lang og 14.5 kg. Helt perfekt ifølge helsesøster.

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Min gutt er 3år og 7mnd.. Han er så og si akkurat 20kg..men han er gutt og har veldig tung beinbygning..og han er veldig kresen han og,spiser nesten ingenting..

Skrevet

Min gutt er traks fire år.

Han er 106 cm høy og veier 17.5 kilo.

Så jeg synes da ikke det hørtes så ille ut den vekten til din jente, høyden tatt i betraktning?

Min gutt ser akkurat passe tykk/tynn ut, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...