Gå til innhold

Risting og kneppelyder fra babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger så kjennes det so at babyen rister der inne, et lite området av magen rister.

Å alle disse lydene fra magen, akkurat som kneppelyder, klarer ikke helt å beskrive de.. Men det smeller litt fra magen.

Noen flere som kjenner dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lyder har jeg ikke hørt, men babyen rister som en veps av og til ja. Jeg har hørt at han tisser da, men vet ikke om det stemmer.

Skrevet

Jeg husker at det var en tråd på dette for ikke så lenge siden. Alle syns det var så søtt av bebisen ristet (!), men ingen visste helt hva det var for noe.. En påsto at det var bebisen som tisset (!!), men det er det ikke... (jordmor måtte le av det..)

Jeg spurte jordmor for jeg ble helt satt ut at noen kunne synes det er søtt at bebisen rister i magen - og ikke en gang vite hva det kommer av, og hun ble like forskrekket som meg. Hun sa at hvis bebisen pleier å riste så hadde hun anbefalt å ta en tur til jordmor eller føden.

Jeg aner ikke hva dette er for noe, jeg har bare registrert at flere opplever det, men ingen har fått noe svar på hva det kan være helt sikkert.

Skrevet

Begge deler er vanlig. Kneppingen er ledd fra babyen som knekker, akkurat som om du knekker fingre. Ristingen er babyen som drømmer. Du har sikkert sett hunder og katter riste når de drømmer, det blir på samme måte.

Jeg opplever begge deler titt og ofte, og dette er de svarene jeg har fått. :)

Skrevet

Spurte jordmor om dette med drømming og hun hadde aldri hørt om det. Hun sa at hvis bebisen ristet mens hun/han drømte, så vil den også gjøre det etter fødsel, og det gjør de jo ikke!

Bebisene våre kan ikke akkurat sammenlignes med hunder og katter!!! :S

Skrevet

hmmm bebisen min rister som bare det til tider, jordmor sa det var hikking og spurte på ahus når jeg var der for å sjekke opp kynnerne og de ga meg engentlig ikke noe som helst svar på det utenom at det måtte være koselig å kjenne så mye liv, så noe klokere ble jeg jo ikke...

Var litt redd det var noe galt med ungen jeg men det var det altså ikke, så får gå med en til tider vibrerende unge i noen uker til.. ;)

Skrevet

Jeg har ikke oppdaget noe lyder, men risting har det vært en del av.

Jeg trodde at babyen min hadde et slags 'anfall', så jeg hadde tenkt å ta det opp med jm på kontroll neste uka.

Kan det kanskje være slik at babyen griper navlestrengen og leker med den? Har lest at det er noe de liker å gjøre.

Kanksje babyen prøver å hoppe tau hehe

Skrevet

Dytter denne opp igjen.. Fikk så mangskjellige svar, at nå begynner jeg å bli litt små nervøs her!

Skrevet

Nå har jeg lest litt på nette... Å fant ut at denne ristingen er babyen som faktisk tisser i vannet. Om det er sant eller ikke skal ikke jeg si, men det var i hvertfall kvinner som hadde fått dette bekreftet fra lege/jordmor. Så da slår jeg meg til ro med håp om at det er bare babyen som tisser:o)

Å uansett så er det sååå mange her som opplever det samme at dette må jo være normalt, kan jo ikke være noe galt med oss alle!

Skrevet

jeg ble kjempe bekymra for babyen vår rister også mye. som beskrevet over her en plass så virker det som noen slags anfall. syntest det var ekkelt og spurte jm. hun sa at det var helt vanlig. og at av og til rister også nyfødte når man skal kle de eller stelle de. hun sa at det var noe med at de har ikke helt kontroll over alle nervene og sånn og at det er det som gjør det. men synest det er like ekkelt enda. disse kneppe lydene hører vi også og det er ledene til babyen :)

det er nok normalt ja, men jeg synest fortsatt det er ubehagelig. han har heldig vis roet ned disse "anfallene" sine nå da og hikker bare en masse :)

Skrevet

jeg kjennte d ristet nå nettopp faktisk..mens jeg låg..nede på venstre side..hvor kjenner dere d?

Skrevet

Nede på høyre side, i morådet til lysken og oppover=)

Skrevet

sist svangerskap hadde jeg mye risting i magen. Jordmor sa til meg at den tisset. slo meg til ro med det.

Skrevet

Det "gutt i magen" sier virker logisk og det mest sannsynlige. Jeg velger å tro at det stemmer :)

Det at bebisen tisser er det mest latterligste jeg har hørt... LOL Sorry assa, men ingen rister når de tisser!

Vi får kanskje bare slå oss til ro med at vi har alle fått vite litt forskjellig og vi får tro på det vi syns høres mest rimelig ut :)

Når det er så mange som opplever det samme så er det jo sikkert ikke noe farlig. Hadde vært merkelig hvis vi hadde bebiser med spasmer hele gjengen! :o

Skrevet

jeg har også masse kneppelyder fra magen. Vet ikke hva det kan være, men tror ikke det er noe farlig. Jeg har termin i morgen, og vært på ul i dag. Alt så veldig bra ut. Spurte ikke om disse kneppelydene, siden det ikke har bekymret meg.Slapp av. Er nok ikke noe å bekymre seg for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...