Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Vi har valgt norske, staute navn =)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Mine barn har ikke norske navn, siden faren til barna ikke er norsk:)
2 små orkaner Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Første fornavn er gammeldags mens navn nr 2 er litt mer moderne
Mille** Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Gammeldagse navn her, liker sånne navn veldig godt. )
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Litt gammeldags navn på sønnen ja. Da han fikk navnet for 3,5 år siden var det ikke mange som het det - og fant aldri krus eller lignende med hans navn.. Men lurer på om det er på vei opp, for var på Ekstra leker og der solgte dem vognskilt, sparebøsser og litt til med hans navn..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Har gammeldagse vanlige norkse navn. Liker egentlig ikke å kalle de gammeldagse, men er ikke disse nymotens greiene..
bente69;) Skrevet 15. august 2008 #8 Skrevet 15. august 2008 Har valgt et helt vanlig navn på snuppa, ikke noe popiss navn eller norrønt, bare et vanlig fint navn, er ikke sikker på om det har norsk opprinnelse. Navnet har vært lenge, vet om flere barn som er i forskjellige aldersgruppe som heter det. Vet ikke om noen eldre enn 50 som heter det...
boble <3 Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 Begge har gamle navn. Gutten sitt ble plutselig et "poppis" navn, men det viste jeg ikke for 10 år siden:0)
NoDoubt Skrevet 15. august 2008 #10 Skrevet 15. august 2008 Eldste sitt navn vil jeg kalle et klassisk navn. Minste har et sjeldent navn men vil tro det heller mot det gammeldagse...
Poteto Skrevet 15. august 2008 #11 Skrevet 15. august 2008 vi har eit ganske nytt vil eg vell si.. (nytt i norge) men tror det er italiensk eller fransk..
Lykkeligmammatiltre Skrevet 16. august 2008 #13 Skrevet 16. august 2008 Hun har to navn, og begge er gamle navn, kanskje spesielt første navnet jeg er kjempeglad i gamle navn
trollmamma Skrevet 19. august 2008 #15 Skrevet 19. august 2008 Gutta mine har gamle norrønne navn. Så gamle at nesten ingen har høyrt dei før. Men eldstemann sitt er litt på veg opp. Jenta har sånn midt imellom gammelt og nytt. Er eit vanleg navn, men ikkje mange jenter som blir kalla det no. Var vanlegare på 80 tallet trur eg. Den i magen (som mest sannsynleg er ei jente) har me ikkje bestemt navn til enda. Men leiter veldig. Skal iallefall ikkje være poppis navn. Heller veldig mot gamle enkle norske navn.
nov/febmamma Skrevet 19. august 2008 #16 Skrevet 19. august 2008 Mine barn har navn som kan uttales på de fleste språk. Har nemlig et veldig norskt navn og var au pair i London. Følte meg helt navnløs etter det året, for det var ikke en sjel som kunne uttale det. Verden blir mindre og mindre i de fleste sammenhenger og for meg var det veldig viktig at de fleste kunne uttale mine barns navn.
konvall Skrevet 19. august 2008 #17 Skrevet 19. august 2008 Har tre barn, og alle navnene er opprinnelig fra bibelen.
lillebror er " forsinket" Skrevet 19. august 2008 #18 Skrevet 19. august 2008 Elste har ett norront navn, nr. to har ett gammelt navn. Det er ogsaa veldig internationalt og vanligt. Lillebror har to navn. De er begge internationale, men det siste er ogsaa fra bibelen. Vanskelig og velge navn naar man har norsk mor, tjekkisk far og bor i spania. Ville egentlig at lillebror skulle hete Balder, men det betyr botte paa spansk :-/
bambi på isen Skrevet 20. august 2008 #19 Skrevet 20. august 2008 Alle mine 3 har topp 10 navn :-( De var ikke på topp 10 når vi valgte dem, men året de er døpt så har det vært veldig populære navn. Eldstemann har heldigvis ingen i klasse som heter det samme, idag fikk midterste en ny på avdelingen med samme navn, og lille snuppa (som begynte inne hos storebror idag) har samme navnet som ei der inne.
~~DoraDora~~ Skrevet 20. august 2008 #20 Skrevet 20. august 2008 Vi har valgt de fineste navnene vi vet om (der er gubben og jeg veldig enige heldigvis...) på alle tre. Vi bryr oss ikke om navnene er poppisnavn, staute (navn noen mener er staute, mener jeg ikke er det i det hele tatt... smak og behag...og forskjellige meninger blant folk her), eller oppkallingsnavn etc. Enkelt og greit..har vi valgt de vi liker aller best )))
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 20. august 2008 #21 Skrevet 20. august 2008 Det er rart det med navn.... for når jeg var lita var det INGEN som het det samme som meg: jeg kjente heller ingen som het det, ingen flere i min bygd hadde det navnet..... og når folk spurte hva jeg het, så sa de at det var ett fint navn, som de ikke hadde hørt før...... Men tenk i år 2000 var det blant de 10 mest brukte navnet...??? Så når jenta mi begynte i første i fjord, så var det 2 i klassen hennes som het det samme som meg....ARTIG : ) Jeg ville egentlig at gutten min skulle hete Ola..., men det ble Heddar i stedet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå