Gå til innhold

Noen som har noen tips til å slutte med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år og 2mnd har begynt i ny avd i barnehagen. Her hviler de på madrasser midt på dagen. Hvis de er flinke til å hvile og ligge stille så får de klistremeke. Dette er kjempestas. Hun snakker stadig om disse klistermerkene. Jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve noe av det samme hjemme ang do-trening. Det hender hun sier at hun skal tisse og vil på do. Har dere forslag på hvilket belønningssystem det går an å prøve. Tenkte litt på dette klistremerke-greiene. Men det blir fort kjedelig hvis hun skal få et klistremerke hver gang hun har gått på do...? Dessuten så får hun jo dette i barnehagen også.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la henne få samle opp f.eks 10 klistremerker og da får hun en større ting,eller noe sånt

Skrevet

Neida, barn synes det er kjempemorro med disse klistermerkene!! :) Lag en f.eks pappblost og fyll den opp med klistermerker! :) Heng den opp ved do! :)

La henne gå på do hver gang hun har spist uansett og gi henne i begynnelsen et klistermerke bare hun prøver å sette seg på do og! :) Problemet med å gi ting er det at det da kan bli veeeldig mange ting du er nødt til å gi etterhvert! :)

Vær med å kjøp "storejentetruser" til henne og! :)

Kommer til å gå så bra atte! :)

Skrevet

Det hender hun sier hun må tisse, og hvis jeg da setter henne på do så kommer det ingenting. Men jeg skryter av henne uansett. Det har hendt at hun har gjort noe annet enn å bare tisse på do også. Og det syns hun er veldig spennenede. Hvertfall å se nedi do etterpå.. :)

Da tenker jeg at jeg skal ut å kjøpe klistermerker i dag:)

Takk for råd :)

Skrevet

Her gjorde det susen at han fikk bli med å kjøpe kule truser og at han fikk myyye skryt hver gang han gikk på potta. Lot ham gå i bare truse en dag det var fint vær. Ett uhell og han skjønte poenget. Våte truser er ekle å gå med. Vi hadde potta veldig tilgjengelig til å begynne med. Et par dager og han var helt tørr, også på natta! Ville prøvd uten for mye "materiell" belønning først.

Skrevet

Jeg er samtidig litt usikker på om det er for tidlig å slutte med bleie. HUn er ji bare litt over 2 år. Men samtidig så syns jeg hun er flink til å gå på do av og til.

Skrevet

Nei,det er ikke tidlig. Men det varierer jo for hver enkelt da. Gutten min var akkurat 2 år og 6 mnd. De sier at gutter er så trege. Det har ikke stemt her i huset. Han kom faktisk selv og fortalte meg at han slulle slutte, så da var det jo bare å sette i gang. Han var veldig motivert da. Det er viktig!

Skrevet

proev klistermerker du !

Her ble mini 2 i juni og han har gaatt uten bleier mer eller mindre siden da :)

Skrevet

Min gutt blir 2 år om to uke,han har slutta med bleie nu,vi gav han belønning.. Fikk en non stop,eller tyggis eller uansett ka det måtte vær hver gang han hadde gjort noe på potta,vi hadde potta stående i stua,å han gikk naken stortsett hel dagen når vi va inne hjemme... Det endte med at han satt seg selv ned på potta å tissa =) vi sa bare innimellom at der e potta =) Nu har han bæsja flere gang på potta.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...