Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 15. august 2008 #1 Skrevet 15. august 2008 Hadde i dag tidlig pos el-test, et par dager før jeg trodde. Første gang jeg tester, negativ i går. Er i 2.pp, etter å ha hatt vanlig mens 1 gang etter siste bortfallsblødning. Spm: 1. Er det mulig å få falsk positiv test? Hvor sikker er den? (ser det står 99% i pakn.vedl. men oppfatter det å være sensitiviteten for å fange opp LH-stigning, ikke spesifisitet, dvs sjansen for falske positive. 2. Noen som vet om det lønner seg å hoppe i halmen med en gang test er positiv, eller om det holder så lenge man gjør det innen 24-48t? Prøvde å få med mannen på en kjapp en i dag tidlig, men han orket ikke... Og så kommer faren min på besøk i kveld, og da har det en tendens til å bli sent.. Noen som vet? Takknemmelig for svar :-)
malla85 Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 Jeg trur det er sånn at når den er positiv så bør en hoppe i høyet i løpet av 24 timer eller var det 36? Uansett, jeg trur det står i pakningsvedlegget. Og ang falsk positiv test, så har ikke jeg fått det noen gang. så jeg vet ikke. Håper det er noen andre her som kan svare deg bedre. he he
Babyønske �� Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Den kan bli falsk positiv hvis du tester om morgnene pga konsentrert urin. Med eggløsningstester er det best å teste på ettermiddag/tidlig kveld. LEs pkt 10 her: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=151 Ta en ny test nå hvis du har, og gjerne en i morgen ettermiddag. Det går helt fint å vente med sex til sent i kveld/natt. Den mnd jeg ble gravid hadde vi sex 1 gang, og det var cirka 36 timer etter positiv test
Babyønske �� Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Hmm, det ble feil link gitt(riktignok ikke så verst, men hadde ikke helt med eggløsning å gjøre:-) ) Her er den rette linken: http://www.pernille.info/faq_egglosningstest.htm
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 15. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2008 Tusen takk for svar :-) Nyttig link! Tok ny test akkurat nå og den var også positiv, så da regner jeg med at el kommer snart :-) Siden den var negativ i går er det vel en reell stigning. Får hoppe i høyet i kveld og i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå