Gå til innhold

Pos CB digital el-test. Et par spm til mer erfarne:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i dag tidlig pos el-test, et par dager før jeg trodde. Første gang jeg tester, negativ i går. Er i 2.pp, etter å ha hatt vanlig mens 1 gang etter siste bortfallsblødning.

Spm:

1.

Er det mulig å få falsk positiv test? Hvor sikker er den? (ser det står 99% i pakn.vedl. men oppfatter det å være sensitiviteten for å fange opp LH-stigning, ikke spesifisitet, dvs sjansen for falske positive.

2.

Noen som vet om det lønner seg å hoppe i halmen med en gang test er positiv, eller om det holder så lenge man gjør det innen 24-48t? Prøvde å få med mannen på en kjapp en i dag tidlig, men han orket ikke... Og så kommer faren min på besøk i kveld, og da har det en tendens til å bli sent..

Noen som vet? Takknemmelig for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter!

Skrevet

Jeg trur det er sånn at når den er positiv så bør en hoppe i høyet i løpet av 24 timer eller var det 36?

Uansett, jeg trur det står i pakningsvedlegget.

Og ang falsk positiv test, så har ikke jeg fått det noen gang. så jeg vet ikke.

Håper det er noen andre her som kan svare deg bedre. he he

Skrevet

Den kan bli falsk positiv hvis du tester om morgnene pga konsentrert urin. Med eggløsningstester er det best å teste på ettermiddag/tidlig kveld. LEs pkt 10 her: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=151

Ta en ny test nå hvis du har, og gjerne en i morgen ettermiddag. Det går helt fint å vente med sex til sent i kveld/natt.

Den mnd jeg ble gravid hadde vi sex 1 gang, og det var cirka 36 timer etter positiv test

Skrevet

Tusen takk for svar :-) Nyttig link! Tok ny test akkurat nå og den var også positiv, så da regner jeg med at el kommer snart :-) Siden den var negativ i går er det vel en reell stigning. Får hoppe i høyet i kveld og i morgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...