Gå til innhold

Smerter ved nyrebekkenbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man skulle være så uheldig å ha en uoppdaget og ubehandlet uvi som skulle spre seg til nyrebekkenet... Hvor er det man har vondt da? Våknet i morges med veldig vondt på venstre side av korsryggen (ved midjen på en måte) ca en hånd ut fra ryggraden. Det gav seg litt da jeg var ute og gikk for en stund siden, men om jeg sitter eller ligger så kommer og går smertene uavhengig av stilling. Har hatt mistanke om uvi, men symptomene har vært så svake + at hos legen på kontroll på tirsdag sa han at det var litt eggehvite i men ikek mer enn det "pleide å være" så da kom jeg ikke på å spørre noe mer...

Bare lufter litt før jeg evt ringer legen (de har ikke åpnet ennå)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt uvi, og skjønner ikke hvordan det er mulig å IKKE merke at man har det, for så vondt som jeg hadde når jeg skulle tisse, har jeg ikke opplevd før! Kviet meg for å tisse, og trodde det skulle gi seg av seg selv, men neeeeida.

Tok turen til legen, og hvis det går over til nyrebekkenbetennesle er man visst øm bak i nedre del av ryggen om man dunker bak der. Det gjorde legen på meg, og jeg var øm. Hadde da begynnende nyrebekkenbetennelse. Og CRP'en er vel også rimelig høy ved en slik betennelse.

Skrevet

Typiske symptomer er smerter i nyreregionen, dvs rygg/mage. Man kan også ha feber og være kvalm. Hyppig vannlating er også vanlig ved uvi.

Hvis du "dunker" deg selv i ryggen med en knyttneve over nyreregionen og det gjør vondt, kan det være en indikasjon på nyrebekkenbetennelse.

Skrevet

Nyreb. betennelse er FORFERDELIG vondt, det svir (om de er ordet) og føles brennende varmt bak på ryggen der nyrene sitter, på to sider liksom. Det gjør grusomt vondt å tisse og det kommer blod i urinen. Det er nesten umulig å bevege seg på en måte uten at det gjør vondt.

Skrevet

JOda jeg har hatt uvi før og da har det vært møkkvondt, men da jeg hadde uvi som gravid sist hadde jeg ingen symptomer utover det han påviste i urin, syns også jeg leste litt nå om at man ikke nødvendigvis merker det (spesielt ved graviditet).

Jeg får ringe å høre hva de syns - vet ikke om de sendte prøven til dyrkning, men regner med ikke siden han ikke fant noe "bekymringsverdig" i den...

Skrevet

har hatt nyrebekkenbetennelse 2 ganger - de to gangene merket jeg ikke at jeg hadde uvi. det merker jeg vanligvis, har hatt masse av det da jeg vokste opp. uutholdelige smerter nederst i ryggen, ut mot sidene ja er typisk. er jo der nyrene ligger...

få deg litt antibiotika du :) og god bedring!!

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen. Fikk beskjed om å levere urinprøve uansett, så får vi se om jeg får bekreftet eller avkreftet uvi jaffal :o)

Skrevet

Jeg hadde nyrebekkenbetennelse da jeg var gravid.

Gjorde utrolig vondt på sidene av ryggen.

Kom og gikk med mindre og mindre mellomrom.

De tok UL og alt sånn, og fikk tilslutt antibiotika.

Men jeg hadde ikke vondt når jeg måtte tisse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...