Gå til innhold

skolebarn og dress!

Mamma'n til gutta boys™

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ikke har skolebarn før til neste år, så spør jeg her.. 5 åringen trenger ny dress i år, den vi kjøper i år regner jeg med vil vare i to sesonger. Det gjorde ihvertfall den forrige. Det var Reima, og det skal jeg kjøpe denne gangen også. MEN, så har jeg hørt at på skolen blir de "erta" de som kommer i dress??? Så der er det kun to-delt som gjelder? At dress er barnslig?? Synes det høres helt sykt ut, men hvis det er tilfelle, så vil jeg ikke at gutten min skal bli "erta" fordi han går i dress. Noen som kan fortelle meg litt om hvordan dette er? ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dress er helt greit i 1. klasse, og ok i 2.klasse. I 3. klasse er det litt flaut/helst en kriseløsning, og 4.klasse tabu.

Dette er min erfaring med 2 skolebarn :-)

Aner ikke om det har noe å si, men vi bor på bøgda da.

Skrevet

Ærta??? Skulle ikke forundre meg... Men har ikke hørt noe fra min gutt som begynner i 2.kl no.

Her har vi valgt 2 delt, men ikke for å være "in", men synes det er mere praktisk. Di må gå 300 meter ned til sfo, og hvis han har hel dress på seg tar han den i hånden og går ut i genser. Tar jakken på og buksen i hånden no.

Og så er det litt lettere på morgenen. Vi er blandt di "miljøsvina" som kjører til skolen, vil vite at han er kommet trygt frem før jeg kjører på jobb. Da er det greit å ha jakke på og bukse i sekken.

En annen ting er hvor du bor, vi bor i Bergen, så det er vel mest regntøy som blir brukt uansett.

Skrevet

Gutten min skal opp i 2.klasse nå. Hørte ingenting om at noen ble erta, men det var faktisk veldig få som hadde hel dress i 1.klasse, de fleste hadde to-delt. Vi valgte det selv også, det er mer praktisk for dem når de bare skal over skolegården, eller gå bort til sfo...

Skrevet

Får ikkje håpe det er tilfelle, for min 1 klassing skal ha dress....

Skrevet

Takk for svar!

Kan tenkes at jeg kjøper 2-delt Reima, det er jo som dere sier, mye mer praktisk. Var vel ikke direkte erting, men sånn: " ha ha..se på han med barnehagedress"... barn blir jo lei seg av sånne kommentarer. Men det kan jo bare ha vært et engangstilfelle på skolen her. var naboen som fortalte det..det var hennes gutt som hadde på seg dress i fjor vinter;)

Skrevet

2 klassingen her i hus får dress denne vinteren også. To delt går ikke, for da kommer det ikke på, og ett gjennomvått barn kommer hjem hver dag og flere ganger om dagen.

Dressen henger på skolen, så til blir det vinterjakke om ikke det er veldig mye snø, da blir dressen som er hjemme tatt på også.

6klassingen har hintet frmpå at hun vil ha dress og ikke todelt til vinteren, til min store glede. Hun klager over at hun ikke kan leke så mye i snøen med todelt, for det kommer alltid snø inn. (litt missunnelig på at meg og gubben kan leke oss i snøen, rulle oss rundt uten å klage på snø som kommer inn mellom)

Skrevet

Har en gutt som skal opp i tredje klasse. I fjor hadde de fleste i klassen hans hel dress (også jentene). Jeg har tenkt å kjøpe hel dress i år også, han ønsker det selv, som han sier det går mye fortere å få på mamma!

I klassen hans blir de ikke ertet, for "alle" har de jo!

(Men regner med at det blir siste året i år)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...