Makko med to små gutter Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Ikke måte på hva man kan finne på for å få tida til å gå fram mot fødsel (bare 4 dager igjen til termin!), så i dag har jeg sydd nytt trekk til voksiposen. -Ble mye finere enn det gamle slitte ja :-) Noen andre som har tips til hva man kan gjøre i ventetiden når man ikke er så altfor sprek?
nummer2iMars Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jøsses, så flink du er da! Du kan jo strikke ullsokker..til meg he he Nei jeg vet ikke, du er jo flink til å sy, kan jo sy sengetøy ol?
2 gutter og 1 jente Skrevet 15. august 2008 #3 Skrevet 15. august 2008 så heldig du er som har tid til å sette deg ned å sy. Jeg har så kjempelyst til å gjøre det samme selv. Men jeg har en ettåring hendende i buksebeina dagen lang, så sying blir det lite med. jeg sydde en voksipose kopi før førstemann kom til verden., og de blir virkelig flotte når man lager de selv ja. mere personlig! Hvis du ønsker å sy mere så anbefaler jeg å sy en mei-tai bæresele. Forklaring på hvordan kan du finne inne på tettinntil.no på sysiden. Jeg lagde en til lillemann i fjor og det var ikke vanskelig og ble kjempeflott samtidig som at den var kjempegod å bære i!
supermom* og ny på vei Skrevet 15. august 2008 #4 Skrevet 15. august 2008 Det har jeg også lyst ti (sy nytt trekk til voksiposen). Var det vanskelig? Jeg har strikket en del, det er koselig og tar en del timer :-)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Jeg har strikka tova ulltøfler/sokker til knøttet Det gikk rimelig fort, så da rekker du nok å bli færdig med både to og tre par før den lille kommer... Veldig gøy da, så ble de fryktelig søte!! Ellers så kan du begynne å stikke lappeteppe til vinteren? Bake noe godt å ha i fryseren til etter fødsel kan du jo gjøre, har sitti i sofaen og baka jeg, må være oppfinnsom når man ikke er helt i toppform! Lage fotoalbum hvis du har bilder liggende, det blir det kanskje ikke så mye tid til framover? Hmmmm, og hvis du ikke har gjort det kan du kanskje skrive ei litt fin liste over viktige datoer i graviditeten... Ei veninne av meg har gjort det til sin baby, ramma den inn og hengt på veggen... Fryktelig søt, med dato for første ultralyd, første spark for mor og far og når de fikk vite kjønn osv... Man glemmer jo slikt så fort! Lykke til med tidsfordrivet og med den kommende fødselen!
mooon Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Kan du forklare utførlig hvordan du sydde trekket. Jeg har nemlig en voksipose med svært umoderne trekk, og jeg synes de trekkene man får kjøpe er alt for dyre! Jeg er ingen ekspert med symaskin, men det kunne vel være verdt forsøket.
mooon Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Heiser! Kan noen gi en innføring i hvordan man syr trekket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå