4skatter Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Vi har flyttet inn i nytt hus, (brukt..) Og på badet er det noen små ekle kryp, de kommer spes om natten, er kjemperaske og gjør sikkert ingenting, men noen som vet noe om dem?? Har sett dette på badet hos stefaren min også, men han bryr seg ikke... Jeg synes det er ufyselig...
Tuppa :) Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Det er sikkert SØLVKRE, de kommer frem når det er mørkt i rommet og gjemmer seg når dere tar på lyset regner jeg med.Det finnes et middel som tar knekken på de. Spør på jernvarebutikken. Tror det er ganske vanlig på badet i litt eldre hus.
~Milly~ Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Sikkert sølvkre!! Vi har hatt det her, og hadde anticimex på befaring. De påsto det ikke var noe å spraye for, vi måtte drepe de vi så, og heller forebygge.. http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5568&MainArea_5661=5568:0:15,3385:1:0:0:::0:0&MainLeft_5568=5544:59132::1:5570:9:::0:0
9nah Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 helt sikkert 'sølvfisk'. husker ikke hva de egentlig heter, men kalles det. er suuuuperekle. de liker seg ved fuktige steder, så kan ofte finnes på bad og slikt ja. jeg hadde dem i en liten leilighet jeg bodde i en gang; de var overalt og jeg måtte få en 'exterminator' til å komme og gasse leiligheten min. det tok knekken på dem og de kom ikke tilbake faktisk. prøvde først med noe gift jeg selv kjøpte som skulle legges i hjørner og sånt, men det tok bare halvveis livet av dem og de lå halvdøde klistret til gulvet rundt omkring. dødsekkelt!! håper det ordner seg. ring en insektsbekjemper eller hva det heter!!!
Banshee Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Det er sølvkre ja....nasty shit ;o) Har hatt det på bad før, men ikke nå. Hadde jeg hatt det nå hadde jeg blitt rimelig forbanna for leiligheten vår er ikke et år ennå engang! *hehe*
4skatter Skrevet 14. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2008 Sølvkre ja... Takk for tips! Og ja, de ser ut som sølvfisker... Ekle, ekle, ekle. Huset er ikke så gammelt, fra 1990, men gammelt nok... Fikk en link men hva er det til? Skal jeg eller skal jeg ikke ringe "exterminator"?? Er det dyrt? Noen som har peiling? Gjør de skade? (mener krypene)
4skatter Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Nå leste jeg linken... I følge taksten står det ikke noe om fukt i det hele tatt, og da sa megleren at det var pga at det ikke var fukt problemer i huset... Men det står at de lever godt av muggsopp og er en god indikator på fukt... Blir litt varm i toppen ja, hun som bodde her før må jo ha sett dem og ikke informert om dette... Det kryr jo av dem på badet!!
~Milly~ Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Skadedyr-mannen som var hoss oss, sa det trengte ikke være fuktskader. Det kunne rett og slett være luftfuktighet.. FY-FY å tørke klær inne, vi måtte til med ekstra utlufting på badet; viften står på fullt hele døgnet, og vi måtte få ventil i badedøren.. Dessuten sjekket han kjelleren (bare åpen kjeller, brukt til vaskekjeller). Der var det plast i taket, under isolasjonen.. denne rev han ned, da plasten sperret for fukten, slik at den ble liggende i gulvet. Ellers kunne vi gå på jakt. De kommer frem i mørket, men om du skrur på lys stikker de av.. Tipset var å ta et rødt ark foran lommelykten, og skru av alt annet lys, rødt lys ser de nemlig ikke. Så var det bare til å slå løs.. Dette gjorde vi aldri..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå