Gå til innhold

Så veldig veldig trist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ha begynt på min 14. svangerskapsuke nå. Men i ettermiddag fikk jeg plutselig en veldig styrtblødning. Dro til legevakta og fikk bekrefta en spontanabort:( Skal tilbake dit i morgentidlig på utskrapning. I uke 8 var jeg på ultralyd og fikk se hjertet slå.. og hadde vel begynt å gle meg over 2. trimester litt for fort. det skulle jo være så betryggende å bli ferdig med uke 12! huff.. heldigvis skjer ikke dette så ofte, så håper det går bra med alle andre her inne! måtte bare lufte hjertet litt.. vi ses vel igjen engang seinere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Lena

Føler med deg, dette er forferdelig trist. Vet hvordan du har det, det samme skjedde meg for noen år tilbake.

klem

Skrevet

Stakkars deg!

Det må være helt forferdelig!

Håper du har noen som tar vare på deg nå!

Gjest amandine
Skrevet

Det er utrolig vondt å miste så gi deg selv tid til å sørge! Vet alt for godt at det ikke er mye trøst, men du er nok på plass igjen om en stund. Håper du har folk rundt deg som tar godt vare på deg. Lykke til og stor klem

Skrevet

herreguud! herregudherregud.. har nettopp kommet hjem fra sykehuset nå. Fikk time til utskraping kl 09, men fikk tatt en ultralyd først. Der var jo liv!! hjertet slo som bare det, og babyen snurra og vifta med arma. Helt utrolig å først få en diagnose på spontanabort, og så stemmer ikke det i det hele tatt!

Dette blir en bra dag:D Tusen takk for fine ord, dere:) Håper dere får en like bra helg som meg:)

Skrevet

Åh !! Så flott at der var liv !!!

Satt med tårene i øyekroken, og syntest så synd på deg !

Ha en fin helg :-)

Skrevet

kjempe godt å høre .sitter her høygravid å hormonell med tårer i øynen

Skrevet

Må si jeg er utrolig letta, ja:) Og samtidig veldig sint på den legen som kan si noe sånt uten å være sikker?! Synst dere er bra søte da, som bryr dere sånn:)

Skrevet

Er det muuuuuulig? Det er jo helt fantastisk!!!! Betyr det at de ikke tok UL i går?? Å, nå ble jeg helt på gråten på dine vegne :-)

Skrevet

Ingen ultralyd i går, nei. Han trykka på meg og sa det ikke var nødvendig med ultralyd, for han var helt sikker på hvordan det sto til inni der. Tydeligvis ikke! skulle nesten ha sendt et klagebrev.. men alle kan vel ta feil:/

Skrevet

Hæææ? Trenger man utskrapning når man spontanaborterer da? Trodde det bar var ved MA jeg...

Så bra at d gikk fint da

Skrevet

Han sa jo at der kunne være rester om kroppen ikke hadde ordna ut sjøl, og at jeg da trengte utskrapning... er ikke så god på hvordan dette fungerer, men slapp jo unna alt sånn heldigvis!

Skrevet

ÅH så utrolig bra at det var liv. Jeg fikk motsatt beskjed på legevakta i fjor. legen tok gu og sa alt var bra, men jeg grina meg til ul. Der konstaterte de at det hadde vært dødt noen uker.

Irriterer meg at legene kan uttale seg om dette når det faktisk kun er ul som kan si med sikkerhet om ting er bra eller ikke.

Hvertfall kos deg masse med den voksende magen og prøv å nyyte resten av svangerskapet:)

Gjest amandine
Skrevet

Så flott at de tok feil! Hipp hurra! Jeg spontanaborterte i uke 16 i mai 2000 og hadde utskrapning etterpå, ikke mye moro... Kjenner på det fremdeles med to flotte barn etterpå og enda en i magen:) Lykke til videre,

Skrevet

Så utrolig heldig du er!

Dette må jo være en av dine beste dager!

Men tilbake til denne legen. Hvordan kan en lege trykke på magen og si at det ikke er noe der lenger? Jeg ville aldri stolt på noe annet enn UL og synes det er helt tragisk at leger skal sitte og gjette på noe sånt..

Skrevet

HURRA for at legene tar feil innimellom sier jeg bare.... :D gratulerer,du skal fortsatt bli mamma!

Skrevet

jeg vet! jeg tenkte jo mitt jeg også når jeg gikk derifra, men det skal vel egentlig være mulig å stole på leger?? og etter den ekstreme blødninga jeg fikk, så trodde jeg vel mitt værste jeg også.. menmen.. UL er tingen heretter for meg, ihvertfall:)

Skrevet

Jeg syns faktisk det er drøyt at en lege kan trykke på magen og på bakgrunn av det konstatere at fosteret er dødt. Ultralyd burde være påkrevet.

Utrolig glad på diine vegne! Men jeg hadde definitivt gjort legen oppmerksom på svikt i systemet ved manglende henvisning til ultralyd i en så viktig sak.

Skrevet

Helt enig med de andre som har skrevet her: Går bare ikke an å konstatere spontanabort uten å ta UL!!! Ille å gi noen en sånn beskjed når det ikke er tilfelle.... Men det viktigste er jo at alt var bra likevel.... Men hva skyldtes blødningen?

Skrevet

Tenk om han hadde gitt deg en pille for å støte ut restene da, så hadde han faktisk drept fosteret ditt. Jeg syns han bør få en skriftelig klage. Kanskje tenker han seg litt bedre om neste gang

Skrevet

Helt enig med pom, jeg har lett klaget på legen.

Hva i alle dager hvis han har gitt deg en slik pille??

Skrevet

Om det hadde vært tilfelle, hadde jeg nok ikke tatt den før noen hadde skjekka meg grundigere. men jeg vet.. hva om?

Lillepusen: Jeg spurte hva som var årsaken, og det kunne ha vært en polypp, men det var heldigvis ikke noe på UL som påviste noe feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...