Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Gutten min er livredd for å sove! For hver gang han skal sove, men kveldene er verst. Jeg legger han så våkner han en halvtime etterpå og gråter sikkert en time, halvannen. Så våkner han til stadighet hele natten, og da får han enten pupp, vann eller smokken dyttet inn igjen. Dette begynner virkelig å tære på meg. Vi er på ferie nå og det er myyye verre enn det bruker og være hjemme. Han er akkurat blitt 6 mnd. Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Det vil sikkert ta tid å få han til å føle seg trygg nok til å sove på egenhånd siden han er så redd, men i starten ville jeg satt meg vesiden av senga hans, les en bok eller noe slik at du har noe å holde på med mens han sover, og når han våkner da ser han at mamma eller pappa er der, kanskje det vil gjøre det tryggere for han? Kan selvfølgelig ikke sitte ved sengen hans det neste året, men litt i starten, så gradvis bevege dere bort fra sengen. Barnet mitt hadde også lakenskrekk en periode, men virka ikke redd, men ville bare være oppe med mamma og pappa, vi laga "reir" i senga når barnet var nyfødt, rulla håndkleder i ei pølse å la rundt barnet, med lammeskinnet eller et laken over slik at ikke barnet kunne vikle seg inn i det, vi tok dette vekk etter noen mnd, og det var da barnet ikke ville sove igjen, blei nok litt åpent og skummelt i den store senga, så vi laga "reir" igjen og det hjalp. Når barnet nærma seg ett år var det på'n igjen, da satt bare en av oss v senga litt, snakka ikke, bare satt der helt stille og kanskje holdt litt på barnet, roet seg ved å vite at en av oss var i nærheten. Nå veit jeg ikke om baby'n din sover på eget rom enda, om det er det som er skummelt kanskje? Jeg ville også skjekka ut om det hjalp med et nattlys eller slå av alt lys, om det var for varmt på rommet osv... Lykke til, det er slitsomt i slike perioder, men det går seg nok til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå