Jerrys jente Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Er det noen her som har vært borti kraftig håravfall og eventuell grunn til det? Jeg er ikke gravid, går på lavkarbo diett og har ellers ok helse og lite forandring i livet i det siste. Den siste måneden har håret mitt blitt halvparten så tynt.
MammanTilCasper&Hedda Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Prøv en god dose b-vitamin, det hjelper mot vanlig håravfall. Spis ren b-vitamin, ikke sånne "kombitabletter". Eller bare en boks øl-gjær, det gjør også susen. Funker ikke det, er Floradix supert. :-) Men hvis ikke noe av dette hjelper, så ta deg en tur til legen å få sjekket stoffskiftet, hvis det er i ubalanse kan man miste en del hår.:-) Lykke til!
Mamsen og lillegutt Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg har samme problemet. skal prøve med b-vit. så får vi se. (tenk hvis jeg er gravid da)
Jerrys jente Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Søkte litt på nettet og tror jeg fant grunnen selv. Jeg har pcos og en av symptomene er håravfall. Dette har jeg aldri vist eller hatt problemer med tidliger. Ja ja, får vel leve med det. Skal prøve b vitamin og se om det hjelper. Tusen takk for gode tips.
ehtaner84 Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 unnskyld for at jeg spør, men hvor gammel er du? hvert 7. år kan det skje en forandring med håret. håravfall, farge, krøller, ikke krøller, etc. håret får KUN de vitaminer som kroppen ikke trenger, så hvis ikke kroppen har nok, får håret ingenting. min søster er "amatør" vegitarianer. hun pleide å ha veldig tykkt hår, men nå er det nesten ingenting igjen. om det er pga maten eller en forandring etter 21 år vet man ikke helt.
ehtaner84 Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 andre grunner kan være tette hårrøtter. dette kan komme av stor talg produksjon i hodebunnen, feil shampoo/conditioner, stylingprodukter, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå