Gå til innhold

hva har vi hatt "dilla" på i sv.skapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil nå mer si blitt litt glad i jeg da... og jeg tror egentlig ikke d har så mye med sv.skapet å gjøre heller, hadde nok bitt like glad i d uansett... men uansett... hos meg, så har d gått mest i;

OREO-kjeks

OREO-milkshake

Nugatti-air og vanlig nugatti

tortillachips med ostesmak

sourcream and onion chips med holiday-dip

Sjokomelk(dette drikker jeg kanskje 1 liter i døgnet av)

moreller(så og si hver dag hele sommeren!)

jordbær med pisket krem

Fruktsalat med vaniljekesam(levde på d nesten 1 hel måned i begynnelsen av sommeren)

Duo-yoghurt med toffeesmak

kanelboller..

egg og bacon

rugbrød med baconost, skinke og jarlsberg...(HVER DAG! spes. til frokost=))

potetlompe med skinke ost og salat...=)

epler

alt utenom d som står hver dag i parantes har vært holdt helst til helgene...og har blitt fort lei d meste da.. men er fortsatt veldig glad i sourcreamchips og dip, rugbrød, moreller, duoyoghurt og epler da=p og selvfølgelig sjokomelk.. D MÅ jeg ha hver dag til alle døgnets tider... mest for å lindre halsbrannen da... men også fordi d er så godt=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer dilla på lukt enn smak dette svangerskapet! :)

SKYLLEMIDDEL!! Å HERREGUUUD JEG ELSKER LUKTEN AV BLÅ COMFORT! vasker klær Helst HELE tiden! hihi;) *flau*

Tomater har jeg spist masse av! Heldigvis noe sunt!

Har troa på at det vi får spisetrang til i svangerskapet er det kroppen trenger mer av. :) Så søtsaker og sånt har jeg ikke spist så mye av jeg :)

Skrevet

Skolebrød! Hatt en 2 ukers periode nå hvor jeg har tenkt på skolebrød fra jeg våknet til jeg la meg:P Sært, men heerlig..

Skrevet

Isbiter

Kjeller og bensinlukt (prøvd å ikke lukte på bensin i sv.skapet da)

Jordbær

Fikk snuppa 21. juli, men titter litt her enda, og følger m på hvem som føder og sånt :)

Skrevet

Ja, kjellerlukt er nydelig!!! hihi;)

Skrevet

Åhhh det er så mye, men her kommer det jeg kommer på i farta:

- grønne epler (spes. i begynnelsen av svangerskapet & dette hadde jeg også i mine 2 tidligere svangerskap).

- plommer, moreller, jordbær.....

ja d var det sunne oxå kommer resten, hihi.....:

- sjokolade (snickers, kindersjokolade ++)... var "heldigvis" kvalm i begynnelsen så da holdt jeg meg unna alt søtt..... ellers hadde jeg vel sett ut som ei oppblåst ku...!!!!!

- sun lolly is (mmmmmm, hele sommeren, spes. den med cola smak og den med appelsin).... men også de andre fargene, rød, rosa, grønn...

- cola (prøver å beherske meg her altså)....

- melk faktisk (må ha det liksom)....

Skrevet

I begynnelsen: appelsin i alle varianter, vann, te, kapteinkjeks, lakrisdrops (alt dette var pga kvalmen)

I midten: Go`og mager wienerpølser

Nå på slutten: grønne druer med steiner (muscatdruer)

Skrevet

jeg knaser isbiter hele tiden! Det er så godt! Blir helt rusa på det nesten ;D

Ellers er det mye doc og noen biter md firkløver( det må være firkløver)

Jeg har visst et slags tygge behov som gir meg en lykkefølelse når jeg får tilfredstilt.. Knaser alt så det bråker noe vanvittig...

Ellers elsker jeg å spyle vinduene når jeg kjører og vasker hendene med håndsprit.Disse luktene er fantastiske..så jeg håper ikke lillegutt i magen er sniffer når han blir født... :(

Det er nok bare isbitene jeg nyyyter med GOD samvittighet..

Skrevet

Bensin og malingslukt. mmmmmmmmmmmm..... får vann i munnen bare av tanken. Helt merkelig........

Skrevet

Sist svangerskap drakk jeg ca 1 liter skummetmelk daglig, det har jeg ikke hatt behov for denne gang. Har gått mye i grønne epler mot kvalme, havreknekkebrød med majones og tomat, salte drops (som knases og knaskes;)), loff med reker og sitron og nå til sist kaffe latte:)

Skrevet

Bananer

Røde og grønne epler!!!!!! to til dagen nam nam....

appelsiner

fruktnektar

melk

melkesjokolade

cola

bensinlukt

kjellerlukt heeeerrregud så godt

sånn antibakteriell til hendene

lukten av nyåpnet flaske-øl (hater øl-lukt vanligvis og liker ikke øl men har sniffet meg ihjel hver gang samboer har åpnet en flaske)

Skrevet

Blå comfort er min favoritt også :D Og rød colgate tannkrem hehe.

Vanlig doc og sukkererter går det i nå, har vel spist 2 poser doc og en med sukkererter hver dag i kanksje 1-2uker nå...

Gjest 12 oktober <3
Skrevet

her har det gått mye i sitron.. så godt med ting som er surt.. kan spise en hel sitron uten problemer.. hehe.. oxo de rosa smurfe dropsene.. de er sykt gode! :)

Skrevet

Har ikke hatt noe dilla før, men den siste uken har jeg tenkt på iste hele tiden (sånn gul pulverpose fra lipton)! Prøver å begrense inntaket til en liter om dagen, med masse isbiter... Mmmmm.....! Har allerede drukket en liter idag, ellers skulle jeg gjerne hatt et glass eller tre nå..! Sukk.

Spiser ikke så mye usunt ellers, så har ikke så veldig dårlig samvittighet.

Skrevet

Kjellerlukt er heeeerlig!! Bensinlukt har jeg alltid elsket, og jeg kunne gladelig stille meg bak bilen nàr den gikk pà tomgang. Nà gjòr jeg ikke det da :-)

Ellers sà har jeg ikke hatt sà mye dilla egentlig, men 1l appelsinjuice for dagen har det nok gàtt med. Ogsà var det en periode med tyrkisk pepper drops. NAM :-) Nà gàr det i mye slush, og slike muffins med sjokolade inni! Ogsà melon.... :-)

Skrevet

I førsten hadde jeg en periode med pølser i alle varianter! Både kalde, stekte, kokte, grill, middag osv. Og så en dag kjæresten min kjøpte falukorv til meg, syns å huske at det var i uke 14-15..., likte jeg det plutselig ikke lengre :P Det verste jeg noen gang har smakt!!

Etter det har Litago bringebær-yoghurt gått ned på høykant, og gjør det fortsatt ;)

Ellers har jeg aldri likt melk alene før, men det kan jeg stå opp på natten for å drikke iskaldt nå! *mmm* Og tomater har jeg heller aldri likt og det kan jeg også spise massevis av nå :)

Skrevet

FRUKT!

Spes moreller, VANNMELON, PLOMMER og nektariner!

Og appelsinjus!

Har dilla på cola også, men klarer å motstå det :)

Skrevet

har fått en helt vanvittig dilla på frys selv saftis i alle varianter og litt mer luxus : sun lollies :) spiser en pakke eller to om dagen :P

ellers hadde jeg helt dilla på rømmegrøt før det ble varmt og sommer

og spiser masse vannmelon jordbær og moreller...

synes plutslig det er veldig ekkelt med alle kemiske lukter som bensin og sånt.. litt motsatt mange der ser jeg :)

Skrevet

Frukt har egentlig vært en slager hele svangerskapet. Men det har vært mest lukter her også.....kjellerlukt er himmelen altså, og bensin/eksos lukt og ikke minst malingslukt....vi har malt huset utvendig i sommer, og samboern har sendt meg bort hver gang...hihi...han er redd han skal finne meg med malingskosten i munnen ;) hehe...men jeg gjør ikke det altså.

Ellers har det gått i x-antall liter Bris med sitronsmak i sommer......herre min hatt så godt!!!

Skrevet

Appelsinjuice

Kuli med appelsinsmak

Druer, både grønne og blå

Skikkelig surt gummi-godis

Wienerpølser i lompe

:)

Skrevet

åå jeg hadde GLEMT is-teen min..at d går an.. Her går d 1 flaske philibert routin iste-sirup 2 hver uke... EEEELSKER et stooort glass fyllt med masse isbiter, fyllt med iskald is-te=)

når d var så ekstremt varmt forsvant flasken en del fortere da.. litt dyrt, men verdt d=)

Skrevet

har sinnsykt lyst på kokosboller..... men spiser de ikke da....sukk.... gjør nesten vondt å gå forbi en stabel i butikken jo.....

den dillen jeg har latt få lov å herje er gulrøtter. spist mange kilo knaskerøtter,særlig de 8 ukene på sykehuset.

Skrevet

Hmmm... jeg kan ikke sette fingeren på noe jeg. I starten var det godt med epler og sitrus pga kvalmen, men ellers har jeg ikke merket noe mer dilla på smak/lukt enn ellers. Så jeg er vel en kjedelig gravid sånn sett ;-)

Skrevet

Har hatt flere "dillaer", de har gått over etter en stund, men det an vel kalles dillaer, da jeg ikke kan fordra noe av det sånn egentlig.

Ihvertfall

- grøt

- saftis (friskis)

-grønne, harde sure epler

- stratos (hardt å begrense seg der gitt..)

Skrevet

Grønne epler (helst kalde)

Grønne druer

Mr freeze saft is, kan spise farlig mange av dem...

Var en periode jeg bare MÅTTE ha salt lakris, jo saltere jo bedre men det har gått over...

ellers har jeg vært kjedelig på dilla fronten har stort sett gått i det samme som før... minus cola og potetgull for da kommer halsbrannen med en gang :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...