Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hjelp meg, har lyst til å begynne på dette, men jeg forstår det ikke helt. Kan jeg spise hva jeg vil, med unntak brød, poteter, ris, pasta og knekkebrød? Men så sier noen at man må ha noen karber, hvor får man det fra og hvordan vet jeg at jeg får i meg riktig mengde? Vil gjerne gjøre dette uten å måtte kjøpe boka og sånn. Går det ikke ann at jeg bare lever på kjøtt og grønnsaker?
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hei Du skal ha karbohydrater - men det må være riktig type og riktig mengde. Riktig type - ofte kalt langsomme karbohydrater får du fra grove grønnsaker som f.eks. brokkoli, blomkål, hodekål... se link http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=402
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Men kan jeg, kort forklart spise : biff stekt i smør med brokkoli, dampet i smør og fløte, Svinefilet med brokkoli, blomkål/kål, Kylling med stekt champignong, hele tiden og allikevel gå ned, eller er det mer innviklet enn som så? Skjønner jo at jeg blir lei på 3 ting, men bare som et eksempel?
Cat.68 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Når man går på ketolyse kan man ikke spise pasta,ris,ikke noen form for brød ( untatt ketolysebrødet som er bakt med ketolyse miks). Du kan spise all rent kjøtt og fisk. Du kan ikke spise frukt untatt jordbær, og molter i små mengder. For å komme i ketose som gjør at kroppen forbrenner fett isteden for muskler må man ligge på et ca nivå på 15 karbohydrater. Disse får du best gjennom grønnsaker, hvilke du kan spise de aller fleste av untatt grønnsaker som vokser under jorden som feks gulerøtter osv.Melk juice,brus og saft må du styre unna ja alt som innehder sukker, På www.lavkarbo.no finner du en stor matvaretabell der finner du de aller fleste matvarer og hvor mye karbohydrater disse inneholder per 100g. Etterhvert blir man mester til å sjonglere og mikse matretter slik at de får en god sammensetning. På samme nettside finner du et gratis forum hvor du kan melde deg inn og finne tips og ideer på hva du kan spise, samt spørre om ting du lurer på. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå