*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 For dere som husker så skrev jeg et innleg forrige torsdag, om at jegskulle jeg inn på fredag klokken 5, for å muligtvis bli satt igang etter vannavgang. Etter over en måned med menssmerter, maserier, rier og annet så det endelig ut som om jeg nærmet meg slutten. Hadde vært inne på føden hele onsdag natt med rier 2 min mellom. Riene dabbet av rett på morningen/formiddagen(akkurat dom de andre gangene)og rett før vi skulle dra hjem fikk jeg misstanke om at deler av vannet gikk. Legen som undersøkte meg trodde først ikke at vannet var gått da det var mye vann å se på ul. Men da hun tok innvendig undersøkelse så hun at fosterhinnene var gått hull på. Så da fikk vi beskjed om å dra hjem og komme tilbake på fredagen 17.00(dette var ved 14-15 tiden på torsdag) hvis det ikke hadde skjedd noe. Som sagt som gjort så dro vi inn til Ullevål på fredag klokkan ettermiddag. Det ble en del undersøkelser og legen vurderte hvordan jeg skulle bli indusert, om jeg skulle ha gele eller om vi skulle gå direkte på drypp. Han vurderte meg til 7-8 på modenhetsskalaen og 4cm åpning. Så da ble det drypp. De satte dryppet klokken 20.15, begynte med kynnere/tak nesten på en gang. Klokken 21.45 ca overgikk det mer til ordentlige rier og de regnet fødselen til å være igang. Fra 4 - 8 cm tok det i underkant av 2 timer, sen stoppet det opp. Det skjedde ikke noe den nærmeste timen, fortsatt bar 8 cm. Men da dem undersøkte meg fant de ut at det var en vannblære som sto iveien og hindret babyens hode til å komme enda lenger ned så de siste 2 cm kunne åpne seg. Da tok jordmor hull på vannblæren og da skjedde det ting=) Fra 8 cm åpning til full åpning tok det 10-15min, det var vondt gitt. Og etter 5 minutter med presserier kom verdens skjønneste jente til verden klokken 01.21. Så 5 timer etter at de satte dryppet og 3 1/2 time med (ordentlige)rier så fikk jeg endelig møte den søte lille jenta som har ligget i magen min i 8 måneder. Den skjønne jenta vår kom til verden i uke 35+5, hun var 2825 og 47 cm. Vi lå på barsel frem til igår da vi fikk komme hjem. Hadde kunnet dratt hjem et par dager tidligere hadde det ikke vært for veldig høye bilirubinverdier(gulsott) Hun ble nødt til å ligge i lys natt mellom tirsdag og onsdag. Kom hjem på onsdag ettermiddag, vi var nødt å dra tilbake idag for nye prøver av Bilirubinnivåen i blodet hennes. De var greie idag også, men vi får vel ta en tur et par ganger til for å sjekke om verdiene stiger eller om de holder se fine. Så nå koser vi oss med våres tre skjønne jenter=) Og gleder oss til å se utvikklingen deres i årene fremover=) Takk for at dere leste=)
melkekua™ Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så masse med den perfekte prinsessa ;o) Kan tenke meg det er 2 stolte storesøstre.
LegallyBlond Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så mye med enda en liten prinsesse =)
PAVEEL Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 gratulerer med enda ei prinsesse:-) fin fødselshistorie:-)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så mye:) Kos dere!!
Poteto Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 gratulere så mye å ha masse lykke til med dine 3 prinsesser!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så masse:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Tusen takk damer=) Vi koser oss masse og spesiellt de to storesøstrene, stas å vise opp babyen sin gitt=)
Skogro Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 ÅÅÅ gratulerer masse!!!!! Nesten misunnelig nå, er ingenting som den første tiden med baby.... Kos dere:)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2008 Det er sant, den første tiden er jo bare så fantastisk=) Leit at dette er absolutt siste gang jeg opplever det=(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå