Gå til innhold

Hvordan avslutte amming av 5 åring? Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer fremdeles barnet mitt på 5 år.Jeg har spurt han om han ikke skal slutte som de andre kamertene har gjort, men det vil han ikke.Dette begynner virkelig å ta på.Er oppe 2 ganger pr. natt.Han begynner på førskolen, og vi kan da ikke fortsette med dette.Han drar opp genseren min på kjøpesenteret og krever pupp der og da?

Noen i samme situasjon.Eller gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha... her kommer nok mange kreative tullesvar :)

Skrevet

Er det ikke noe spennende på tv?

Skrevet

Jeg nekter å tro at noen ammer en 5 åring

Skrevet

Ikke alltid så lett å få de til å slutte med puppen, nei. Har du prøvd å smøre litt sennup på brystvortene? Ikke alle unger som liker den smaken. Eller kan salvie-te være et tips - det reduserer melkemengden.

Sikkert greit å trappe ned før han begynner på skolen i hvert fall.

Skrevet

Snakk med helsesøster om dette. Her inne finner du neppe noen som har ammet like lenge, og vil derfor bare få tåpelige svar. Helsesøster har nok mer erfaring og nyttige råd å komme med.

Skrevet

Hvis ikke dette er tull, grenser det faktisk til seksuellt overgrep. Dette må stoppe den dag i dag.

Skrevet

Seksuelt overgrep, den var vel litt drøy du...?

Men uvanlig, og på grensen til "ekkelt", ja det er det..

Skrevet

Herregud!! grenser til seksuelt overgrep? my god!! du er faen ikke mye god.

noen velger å amme sine barn så lenge barna vil. vel og bra. bra for barnet, bra for mor, men jeg skal være enig i at amming så lenge er ekkelt i mine øyne. men hva andre gjør når de er hjemme, innenfor sine egne fire vegger er meg revnende likegyldig.

seksuelt overgrep....haha.....jeg syns synd på deg anonym 21.30...rett og slett.....

til HI.....hendvend deg til HS....tror dem har mer erfaring enn folk her inne....

ellers....du kan bare dra til legen å få piller som stopper melke produksjonen. eller rett og slett bare nekte ungen pupp...men...oppe 2 ganger om natta for å amme han? en fem åring...den tror jeg ikke noe på....enda ikke anttavent i en alder av fem år....skeptisk...

Skrevet

Hvor går grensen for incest da? Hvis den ikke går her mener jeg? Det er ikke ok alt det folk gjør bak hjemmets lukkede dører. Overhode ikke.

Skrevet

Hahaha!! Sexullt overgrep ja... Den var god!

Til HI:

Kan ikke være så lett det der...

Lurer selv på hvordan jeg skal klare å slutte å amme. Min gutt er ennå bare 15,5 mnd men merker at han blir mere og mere avhengig av puppen og det blir ganske tungvindt da jeg også har en datter på snart fire mnd som skal ammes ofte.

Kan jo ikke sammenlikne min situasjon med din men forstår godt at det er vanskelig for deg.

Jeg syntes kanskje du kan bli enig med han om at han kan få pupp i 3-4-5-6 dager til så er det slutt. Lag ett ark der han selv kan krysse av dagene og forberede seg på å slutte og kanskje få en liten premie første dag/ natt uten pupp?

Skrevet

Ang nattammingen, så er det helt vanlig at femåringer spiser to ganger om natten. Men kan ikke mannen din være med å dele på jobben? Om du pumper deg, kan dere også ha barnevakt i ny og ne.

Skrevet

Unnskyld meg, en 5-åring som får pupp to ganger om natten??!! Stakkars gutt hvis dette er sant!! Dette er iallefall LANGT fra normalt!! Og ja, på grensen til incest.

Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på.

Men hvis det er sant: REIS BORT!

Dra på ferie uten ungen din.

Skrevet

Dette høres ikke ut til å være bra i det hele tatt. Du må øyeblikkelig ta tilbake din egen kropp. Få noen piller til å stoppe melken og lær gutten at fra nå av blir det melk fra ku i glass.

Skrevet

Hm..du har vel kanskje gjort sønnen din en bjørnetjeneste høres det ut som. føles det virkelig naturlig å amme ham to ganger på natta? er det ikke best for unger å få en hel natts søvn? Nei, jeg ville bare stengt igjen og sagt at nå begynner du på førskolen, da suger man ikke pupp lenger. akkurat som man ikke bruker smokk lenger etter en stund. man finner opp en grunn til at man helt enkelt ikke kan gjøre ditt og datt lenger. Slutt nå så fort det går, tenk om han tror det er normalt å bli ammet og blir et mobbeoffer tilslutt???

Skrevet

Dette kan ikke sammelignes med incest!

Hi har jo ikke begynt å amme femåringen sin forrige måned! Det er hennes lille gutt som bare ikke har klart å venne seg av med puppen. Det har vært en vane fra han var baby.

Ja, det er drøyt å amme femåringen sin men vær så snill ikke kall dette incest! En kvinnes bryster er skapt for å kunne amme sine barn og vi som har ammet en stund vet at man ikke ser på brystene sine som noe sexuelt lenger og så lenge det ikke er noe sexuelt ved ett kvinnebryst skjønner jeg ikke hvorfor du kan si at det noe sexuelt i det.

Skrevet

Jeg holder på mitt, dette er veldig i grenseland til incest. At mor ikke ser på puppene som noe seksuelt betyr ikke at gutten ikke gjør det eller at samfunnet ikke gjør det.

Skrevet

Ehhhhhhh.......

Dette hørtes bare ekkelt ut :-| Vet ikke helt om jeg tror på denne her. Om det stemmer bør du i allefall kutte det ganske tvert ut. Blir riiiimelig flaut for ham når han blir eldre at han har sutta på mammas pupp til han var store gutten. For ikke å snakke om tannhelsa.

Skrevet

Hadde mannen min fortalt meg at han ble ammet til han begynte på skolen, så tror jeg at jeg hadde blitt litt.... tja... småkvalm....?

Skrevet

Iiiiiiiik så ekkelt!!!

Barn på den aldern leser jo som oftest, dette er barnemishandling på sitt groveste.

Skrevet

Kjære HI, vær så snill å fortelle oss at dette er bare tull. Synes så synd på den stakkars gutten. Snakk om å gjøre sitt eget barn til mobbeoffer!!!

Skrevet

JA, vær så snill å si det er tull. Kommer til å a mareritt i natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...