moi84 Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg er nå 5+3 uker på veg. Skal bestille legetime,men når er det vanlige å få første? noen sier uke 12 men synes det er så lenge å vente! Har bestilt ul i uke 11( /hu i tlf ville vente til da siden en kunne se mer da.) Har vært gravid en gang før men husker rett og slett ikke,hehe:)
ilah Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Hmm det lurte jeg også på. Surfet rundt etter dette og syntes jeg får forskjellig svar. Det anbefales i hvert fall på flere sider mot slutten av 1. trimester, dersom det ikke er spesielle grunner til bekymring. Forrige gang jeg var gravid kom jeg etter uke 12 og fikk kjeft av legen, så selvom jeg mener det var litt hysteriskt av ham, har jeg bestilt tidligere denne gangen. Det er jo litt venting på legetime også da, så jeg er 9+2 når jeg har legetime.
Engodmagefølelse Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Fødeplass bør bestilles før uke 10 fikk jeg beskjed om da jeg var til første kontroll. Så kanskje greit å ta det i uke 9 eller noe.. Men før og etter er også normalt sånn jeg har forstått det. Kommer an på om man f.eks er veldig bekymret.
Kickie Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Jeg ringte til legen da jeg var 4+4 på vei, og da jeg sa jeg var gravid og hvor langt jeg var på vei, sa kontordamen: Ja, du vil vel kanskje ha time så fort som mulig da? Så jeg skal inn på tirsdag (da er jeg 5+4). Har jo så mange spørsmål, så jeg synes det er veldig greit å få kommet inn så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå