Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg ligger her og tror jeg blir GAL snart! Sp lenge jeg holder meg på beina er det greit, men med EN gang jeg legger med ned for å slappe av litt, får jeg så sinnsykt rastløse ben /kramper. Det kjennes ut som puberteten og voksesmerter all over again! Jeg har kjempe problemer med å sove om dagen pga dette, og jeg går snart på veggen her! O_o Noen som har noen skikkelig gode råd? Jeg har dratt på meg støttestrømpene nå, og det hjelper litt, men jeg kan jo virkelig ikke gå med disse heeele døgnet heller????!
strikkemegihel Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Dette fungerte for meg sist: Støttestrømper ( og jo, ein må desverre gå med dei heile dagen. Men det er og viktig at du får rett størrelse og stramheit) B-vitamin, på apoteket veit dei kva type. Magnesium, alltid rådfør deg med lege fyrst Utstrekking fleire gangar pr dag. Få gjerne hjelp slik at du får strekt godt nok. Lykke til:)
Skravlefruen med huleboer Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg pleide å våkne opp med dette om morgenen, og fikk tips om å ha en sukkerbit på nattbordet, og legge denne under tungen når krampen oppsto. Det funket Don't no why :-)
my71 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Kjenner meg godt igjen. Jeg ligger også på soffaen om kvelden og vokner om natten av intens kløe/uro i bena. Samboer mente at jeg hadde knurret i natt p.g.a. kløen :-) Det som hjelper meg er rett og slett stå opp. Bli avkjølt på bena. Stå på noe kaldt. Smøre føttene gjerne med avkjølende krem (mentol e.l. Jeg brukte tigerbalsam først men har fått høre nå at det helst ikke skal brukes av gravide) Også hjelper det bitte litt å høre at det er flere som også holder på å bli gal av kløe i bena
Vintersol Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Jeg har vært 'plaget' med rastløse ben bestanding, men det blir ekstra ille ved graviditet. Det som hjelper for meg er rett og slett å gjøre bekkenøvelser/knipeøvelser. Ikke vet jeg hvorfor det funker, og det er slett ikke sikkert det hjelper for alle. Men er verdt et forsøk. Og litt knipeøvelser kan jo uansett komme godt med ;-) Mot kramper hjelper det bare å gå rundt en stund.
mamma til to små mirakel Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 For meg hjalp det veldig med B vitaminer, men magnesium og kalsium skal visst og være bra. Lykke til og håper det virker -vet det er slitsomt med bein osm vil ut å springe hele dagen.
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 15. august 2008 #7 Skrevet 15. august 2008 Aner ikke om det funker, men hvis du er litt overtroisk så skal det hjelpe å knyte ulltråd rundt ankelen!! Hører mange som sier det hjelper mot kramper og rastløse ben... Tråden skal helst være rød, og det må være ull! Ellers magnesium - men les pakningsvedlegget, noen typer skal ikke tas av gravide!! Ellers leste jeg noe om bananer en plass, men aner ikke om det hjelper heller... Lykke til med nattesøvnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå