meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Skal de skrive skademelding når barna slår seg i bhg? Hvor "alvorlig" skal det være for at de skal skrive den? Ved hvilke skader?
Gjest Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Jeg vet de skrev skademelding da datteren min slo tennene og munnen sin i en scenekant. I tillfellet hun ville få problemer med tennene senere, har vært en million anger hos tannlegen pga dette. Tror de skal skrive skademelding på ting som er så alvorlig at lege/tannlege ser på det. Kutt, brudd, tannskader osv.
Groosalugg Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg tror det skal skrives ved skader som gjør at lege må oppsøkes.
mamamaren Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Og der det viser tydelige merker. Vi hadde bitt i barnehagen i dag hvor skademelding måtte skrives...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Skrev skademelding da Luke planta tenna i asfalten, tilfelle det skal komme senskader.
-Lane- Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Vet ikke, men barnehagen skrev skademelding på mi når hun ble husket/disset/desset på av et annet barn. Fikk seg en god knall og jeg dro på legevakten samme kveld siden hun fikk vondere og vondere. Tannpleieren sa til meg at jeg måtte huske å få barnehagen til å skrive skademelding hvis barnet slo seg i munnen. Hun var veldig opphengt i dette, siden det hadde mye å si om barnet ble plaget senere. Da kunne det spores tilbake slik at det ble dekt av forsikringen. Er det skjedd noe med ditt barn?
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Ok. Min sønn hadde falt på en benkekant i dag. Han har slått seg rett ved siden av øyet og er veldig hove og litt blå der. De hadde ikke oppsøkt lege, de vurderte det ikke til så ille. Men det skjedde på morgenen og de som hadde vært på jobb hadde gått hjem da jeg hentet og fikk beskjed. Syns det var så ekkelt bare. Har hatt lit følelsen av at de ikke passer godt nok på og de mener at min sønn er så fryktelig (i den negative betydningen av ordet) aktiv, de bemerker det hver gang vi henter. Han har gått i en annen bhg før og de mente han var normalt aktiv. Jeg sitter bare med en ekkel klump i magen. DEt er ikke noe gøy. Men de vet sikkert hva de gjør der...
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2008 Alt med tydelige merker? Det har min sønn absolutt..
sjokopops Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Hei! Jeg er styrer i en barnehage og vi skriver skademelding viss det skjer noe som er litt mer alvorlig en bare en dunk. Dette gjør vi for å bli oppmerksom på eventuelle farer som som kan oppstå. Feks, viss et barn snubler i en trapp gjentatte ganger må vi gå inn å se om det bør gjøres noe med den trappen, eller viss et barn faller ned fra benken ved bordet gjentatte ganger så må vi vurdere andre alternativer. Dette gjør vi for å dokumentere hvor farene kan oppstå, og tiltak som trengst. Det må ikke bare være legebesøk og tannlegebesøk som blir skrevet skademelding på....
Gjest Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Vel, skulle de skrevet skademelig på alle kuler hadde de vel ikke gjort annet. Og minstemann ville vel kommet hjem med skademelding annenhver dag....
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2008 Neida. Men syns det er ekkelt fordi det er så nærme øyet og det er ganske hovent..
Gjest Skrevet 14. august 2008 #13 Skrevet 14. august 2008 Ja jeg skjønner det godt. Det er vel bare meg som er så vant til det, men den apekatten av en sønn jeg har. I dag har har ramlet ned en trapp og ned fra spisebordet.. Er det mulig liksom....
meg & to små vampyrer Skrevet 14. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2008 Joda. Skjønner det. Men jeg stoler ikke så mye mer på de når slik som dette skjer og de ikke kan fortelle hva som skjedde skikkelig eller gir beskjed. Og faren til gutten har vært hjemme formiddagen i dag og lest og kunne evt ha tatt ham til legen selv også.
AnnKas Skrevet 28. april 2015 #16 Skrevet 28. april 2015 Hva med kutt i munnen og hoven leppe? Skal det da skrives skademelding?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå