Gå til innhold

Skademelding i bhg?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal de skrive skademelding når barna slår seg i bhg?

 

Hvor "alvorlig" skal det være for at de skal skrive den?

 

Ved hvilke skader?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet de skrev skademelding da datteren min slo tennene og munnen sin i en scenekant. I tillfellet hun ville få problemer med tennene senere, har vært en million anger hos tannlegen pga dette. Tror de skal skrive skademelding på ting som er så alvorlig at lege/tannlege ser på det. Kutt, brudd, tannskader osv.

Skrevet

Jeg tror det skal skrives ved skader som gjør at lege må oppsøkes.

Skrevet

Og der det viser tydelige merker. Vi hadde bitt i barnehagen i dag hvor skademelding måtte skrives...

Skrevet

Skrev skademelding da Luke planta tenna i asfalten, tilfelle det skal komme senskader.

Skrevet

Vet ikke, men barnehagen skrev skademelding på mi når hun ble husket/disset/desset på av et annet barn. Fikk seg en god knall og jeg dro på legevakten samme kveld siden hun fikk vondere og vondere.

 

Tannpleieren sa til meg at jeg måtte huske å få barnehagen til å skrive skademelding hvis barnet slo seg i munnen. Hun var veldig opphengt i dette, siden det hadde mye å si om barnet ble plaget senere. Da kunne det spores tilbake slik at det ble dekt av forsikringen.

 

Er det skjedd noe med ditt barn?

Skrevet

Ok.

 

Min sønn hadde falt på en benkekant i dag. Han har slått seg rett ved siden av øyet og er veldig hove og litt blå der.

 

De hadde ikke oppsøkt lege, de vurderte det ikke til så ille.

 

Men det skjedde på morgenen og de som hadde vært på jobb hadde gått hjem da jeg hentet og fikk beskjed.

 

Syns det var så ekkelt bare. Har hatt lit følelsen av at de ikke passer godt nok på og de mener at min sønn er så fryktelig (i den negative betydningen av ordet) aktiv, de bemerker det hver gang vi henter. Han har gått i en annen bhg før og de mente han var normalt aktiv.

 

Jeg sitter bare med en ekkel klump i magen. DEt er ikke noe gøy.

 

Men de vet sikkert hva de gjør der...

Skrevet

Alt med tydelige merker?

 

Det har min sønn absolutt.. :(

Skrevet

Hei!

Jeg er styrer i en barnehage og vi skriver skademelding viss det skjer noe som er litt mer alvorlig en bare en dunk. Dette gjør vi for å bli oppmerksom på eventuelle farer som som kan oppstå. Feks, viss et barn snubler i en trapp gjentatte ganger må vi gå inn å se om det bør gjøres noe med den trappen, eller viss et barn faller ned fra benken ved bordet gjentatte ganger så må vi vurdere andre alternativer. Dette gjør vi for å dokumentere hvor farene kan oppstå, og tiltak som trengst. Det må ikke bare være legebesøk og tannlegebesøk som blir skrevet skademelding på....

Skrevet

Vel, skulle de skrevet skademelig på alle kuler hadde de vel ikke gjort annet. Og minstemann ville vel kommet hjem med skademelding annenhver dag....

Skrevet

Neida.

 

Men syns det er ekkelt fordi det er så nærme øyet og det er ganske hovent..

 

 

Skrevet

Ja jeg skjønner det godt. Det er vel bare meg som er så vant til det, men den apekatten av en sønn jeg har. I dag har har ramlet ned en trapp og ned fra spisebordet.. Er det mulig liksom....

Skrevet

Joda. Skjønner det.

 

Men jeg stoler ikke så mye mer på de når slik som dette skjer og de ikke kan fortelle hva som skjedde skikkelig eller gir beskjed. Og faren til gutten har vært hjemme formiddagen i dag og lest og kunne evt ha tatt ham til legen selv også.

  • 6 år senere...
Skrevet

Hva med kutt i munnen og hoven leppe? Skal det da skrives skademelding?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...