Superstjerna Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Her hos meg er matlysten heeeeelt borte og ingenting frister. Jeg sliter meg gjennom dagen for å komme på noe som er sånn nogenlunde å spise... Flere som har det sånn? Håper kvalmen gir seg snart, er 10+1 uke på vei... Dette har jeg f.eks spist i løpet av dag: (Ikke i nærheten av det jeg pleier å spise når jeg ikke er gravid) Liten bolle med havregryn og sukker. 1 knekkebrød med gulost. 1 liten skive med honning 1 liten boks med varmet mais med salt og smør Gulrotstuing med salt (resten av familien hadde kjøttpølse og makaroni også) 1 Kiwi og en bit med sjokolade. Huff, hva kan jeg finne på i kveld? Hjelp...flere i samme båt?
rigmora Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Ja jeg kjenner til den. Jer er 9 uker på vei..har ikke hatt matlyst i det hele tatt.. går mest i knekkebrød, loff og salte kjeks uten noe på... til middag klarer jeg bare å spise sånn typisk norsk hverdagsmat som fiskegrateng, grønnsakssuppe, poteter og sånt.. søte ting er det værste.. men det går vel over håper jeg.. Men jeg prøver å få i meg endel frukt, og det går som regel bra =) Det er helt komisk når jeg går i matbutiken, for når jeg kommer hjem sitter jeg bare igjen med såper og shampo og hundemat og alt annet enn ting man kan spise... samboeren er ikke så glad for det da..haha.. Lykke til =)
syddihodet Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Jeg og sliter med kvalme og får ikke i meg nok mat for tiden. Såfall, det eneste jeg får i meg er "sibas havrekjeks", vann og litt kaffe. Det er jo ikke mye næring og hente ut av de tingene, men satser på at det blir bedre ei stund framover. Skal forsøke sånn "seaband" så kansje det holder kvalmen unna og matinntaket oppe.
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Jeg får i meg et par mariekjeks i 10 tida... Jeg er dødskvalm etter å ha spydd og levert guttungen. Så får jeg ned et par mariekjeks til i 14 tida.. prøver meg på et par biter av middagen men ender som regel opp med et glass farris. Jeg får i meg rød druer da, innimellom Passer på å drikke masse masse veske, jeg har endel kg ekstra på kroppen, så er ikke redd for at spira ikke får det den trenger.. Jeg er 7+4 og håper ikke dette skal vare alt for lenge
Aina36 Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Gikk kvalm hele dagen og kastet opp inimellom, men å suge på en isbit hjalp litt fram til jeg tok en tur på apoteket, der har de tabletter som heter Weifa Complete, dette er ingefær med pepermynteolje, etter at jeg begynte med de er kvalmen nesten helt borte og jeg spiser alt jeg kommer over :-) Kankje verdt et forsøk?
Mia29 Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Siden ingefær skal hjelpe har jeg kjøpt ingefærøl i håp om at det hjelper litt. Da får jeg i meg både væske og litt sukker. Kjenner jeg begynner å bli kvalm av å bare drikke vann. Jeg prøver så godt jeg kan å spise normalt. Stort sett går det greit selv om jeg ikke er sulten hvis jeg klarer å unngå og brekke meg for mye. (Har heldigvis ikke kastet opp så langt.) Men spiser veldig lite om gangen. Har derfor kjøpt inn litt supper, rett i koppen og nudler og slikt for å se om det hjelper. Ikke så veldig sunt akkurat, men jeg blir så utrolig slapp av ikke å spise også virker det nesten som om kvalmen roer seg litt når jeg har spist noe selv om jeg brekker meg litt underveis. Har fått utrolig god luktesans. Blir derfor veldig kvalm av å stå og lage mat. Heldigvis så er mannen min flink til å lage mat slik at jeg slipper og stå i lukten hele tiden. Bare litt kjedelig når jeg sitter og pirker i den gode maten han har laget. Uansett så er det vel slik at fosteret tar den næringen det trenger, så det er oss det går utover når vi ikke får i oss nok mat. Jeg prøver derfor å ikke stresse så alt for mye med det. Men må samtidig få i meg så pass at jeg klarer å fungere sånn noenlunde på jobb. (Og det i tillegg uten å måtte fortelle det til alle.) Vel hva skal du spise i kveld? Jeg er hjemme alene i kveld og skal kose meg med et skikkelig gourmetmåltid. Tomatsuppe med makaroni ;o) Til uken skal vi ha hjemmelaget kjøttsuppe. Det gleder jeg meg faktisk til allerede. Sunt med masse grønnsaker samtidig som det er salt, ganske ukomplisert i smaken og lett og svelge. Jeg har veldig tro på ting som glir lett ned. Smootie og is funker også ganske greit. Jeg fyser ikke så veldig på smootie om dagen. Men spiser det likevel da det er lett og lage, sunt og glir lett ned. Bruker de posene med frossenfrukt fra frysedisken og følger oppskriften bak. Lykke til. Det gir seg vel snart. Jeg krysser i alle fall fingrene for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå