Gå til innhold

baby 3 måneder - veldig hard mage... hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg?..

Lille gutten drikker mme og har gjort d siden han var 5 uker.. først no har han begynt å få mageproblemer.. gikk 3 døgn her før han fikk gjort fra seg igår, og då skreik han som bare det og presset og fysj så fælt det var å se på... fikk sååå vondt av han.. å det som kom ut var knallhardt... uff.. vil jo for alt i verden prøve å forhindre at det skjer igjen.. på helsestasjonen sa de at jeg kunne gi han sviskesaft, så det gjør vi nå... men hvor mye og hvor ofte.. og hvor lang tid tar d før den setter inn?..

noen andre tips eller råd som kan hjelpe... han liker ikke melk med mye malt i, då streiker han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan å gi han en del sviske saft ca 30 ml eller no. Vi bruker laktulose i stedet for malt ca 3 ml til å begynne med og så har vi trappet nd etterhvert som han har blitt bedre

Skrevet

dytter litt jeg...i håp om flere svar!

Skrevet

la sutter litt på maltextrakt og selvfølgelig sviskesaft. det som hjelper her...

Skrevet

Sviskesaft

Maltekstrakt

Presse beina opp mot magen

Stikke et termometer inni rompen

Gi Duphalac/Laktulose (etter samråd med lege

Skrevet

Det meste er nevnt her men du kan også begynne å gi han litt vann. Begynte å gi datteren min vann da hun var 3 mnd. Kokte det i starten. Men drikker han litt vann så kan det hjelpe på at ikke magen blir så hard.

Skrevet

Gutten vår sleit også med avføringen når han var liten. Men så byttet vi til Hipp mme og alt funket kjempefint etter det. Fra å kanskje ha en hard avføring hver 2 dag til et par om dagen. Lett å bæsje og fin i konsistensen. Vi prøvde først sviske vi og, men det funket ikke no særlig for vår gutt. Jeg ville sjekket andre mme merker. Lykke til. Det er ikkeno moro, stakkars liten!

Skrevet

vet ikke hvillken mme du bruker.. men jeg startet med NAN og hun ble veldig hard i magen etterhvert.. gråt når hunn skulle bæsje.. men gikk over til Hipp sin mme... og nå er alt i sin skjønneste orden.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...