Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 mandag skulle vi inn til kontroll og mest sannsynlig igangsetting... de konstaterte svangerskapsforgiftning og jeg var så moden at de kunne ta vannet... ca 12.00 tok de vannet og jeg lå til registrering til klokka 13.00. ikke en eneste ri eller kynner hadde jeg på den tiden... frem til klokka 14 hadde jeg ikke mer enn svake murringer i magen. de tok seg litt opp fra klokka 14 og da klokka blei 14.30 fikk jeg tilbud om lystgass. jeg takka ja, og sa at hun kunne ordne den klar, så kunne jeg bruke den når jeg følte for det. tok etterhvert i bruk lystgassen og klokka 15 hadde jeg et par sterke rier. selvfølgelig midt i vaktskiftet... 15.15 sa jeg til gubben at han måtte ringe på, for nå gjorde det kjempevondt og jeg ville at det kulle komme noen å se til oss. Vi hadde jo vært alene siden de tok vannet.... ei kjempeflink jordmor kom inn og sa til meg at hvis jeg hørte på henne, så skulle vi få en kjempefin fødsel. hun sjekka åpningen og joda... full åpning! jeg fikk trykketrang med en gang og fikk trykke.... herlig å kjenne at kroppen jobba så bra! 15.30 spurte jeg om de trodde vi var ferdige til klokken 16... da lo de av meg og ett minutt senere var hun ute! 2 skikkelige pressrier og hun kom i rakettfart! en hånd ved hodet, som sin storebror, men jeg slapp unna med 5små sting utolig følelse å se henne komme ut slik! ei perfekt tulle på 3170gram og 49 cm så så har vi kommet hjem og koser oss masse! lykke til til alle sammen! historien min ble kanskje litt rotete, men jeg er enda overveldet over at det kunne gå så greit
Santi og gjengen Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer så mye! Hørtes ut som en flott fødsel, spesielt med tanke på at de hjalp den igang. Kos dere videre!
MrsNina Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Oi, det var en fin fødsel! Gratulerer så mye
berta Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Gratulerer !! Du får fødselen til å hørest ut som en drøm :-)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 oj..så flott:) gratulerer så mye..heldig du er:)
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 14. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2008 takk damer! den fødselen var faktisk som en drøm... kan enda ikke tro at det kunne gå slik... kun lystgass som jeg hadde tenkt, men rakk jo ikke badekar eller akupunktur... fødestilling rakk vi heller ikke å tenke på, men hva gjør vel det når det går så greit... tror hun jordmora blei litt overvelda og overraska når det gikk så fort... 15min etter at vakta hennes begynte hadde hun tatt i mot baby..!
ChellBell - har født! Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 Å, så koselig!! Så godt å høre at alt gikk bra med mor og barn ) Gratulere så mye med en liten jente! Kos dere masse klem
*tornerose* Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Åhhh så hærlig, grattis me prinsessa :-) Sånn fødsel vil jeg også ha :-D Satt de deg i gang før termindato? Utrolig fin fødsel til å være "satt i gang"-fødsel, men det var nok et pluss i og med at du var moden :-) Uansett, kos deg masse fremover og nyt tiden med den lille jenta :-)
PrincessElisabeth Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 jeg vil gjerne bestille en av de fødslene der jeg også Gratulerer med nytt familiemedlem
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 14. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2008 de satte meg igang på termindagen... hadde menstermin 05.08 men ul termin 11.08... hvis jeg ikke hadde vært så moden hadde de kanskje venta noen dager til før de satte igang, men utrolig at det gikk så greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå