Gå til innhold

Hei,jeg er ny her og lurer på noe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal starte på pergotime nå etter at jeg har hatt mens`n. Men vet egentlig ikke så mye om hvordan det virker ifh til syklus lengde,bivirkninger osv..er glad hivs noen med erfaring kan fortelle meg om deres opplevelser med det. Tok det evt lang tid før spira satt?

Ellers så er jeg 36 år,gift med en hærlig mann som ikke har barn. Jeg har tre gutter fra før,så nå ønsker vi sterkt at jenta skal komme. Har prøvdt i ett år snart etter en ma i sept 07.

Håper på masse svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei - jeg vet ikke så mye om pergo, men ser at inne på forumet "slitere" er det flere innlegg vedr. temaet. Har selv en resept på pergo, men har bestemt oss for å vente et par pp til før vi evt. prøver det. Lykke til med babyprosjektet :-)

Skrevet

Takk for tipset:) Kan jeg spørre om hvorfor dere velger å vente med pergo? Har dere prøvd lenge? Lykke til med babyprosjektet dere også,det er jaggu ikke et enkelt prosjekt:)

Skrevet

Hei igjen :) Jeg fikk resept på pergo tidlig i vår, men ble gravid før jeg rakk å prøve det. Mistet etter 10 uker, og har nettopp begynt å prøve igjen nå (2 pp). Har nok lyst til å prøve pergo neste måned, hvis det viser seg at tante rød dukker opp i begynnelsen av september... Men - uansett så er vårt største problem at spiren ikke sitter når jeg først blir gravid. Vi har mistet 3 ganger, og er i gang med utredning. Nei, det er slettes ikke et enkelt prosjekt - selv om det ser ut sånn for enkelte :-/

Skrevet

Hei

Jeg har ikke noen dårlig erfaring med pergo. Ingen bivirkninger bortsett fra ømme bryster. Jeg gikk på bare pergo en gang, og spira satt ikke. Neste gang jeg gikk på pergo tok jeg også ovitrelle sprøyte, og da satt den. Er 6 uker nå.

lykke til. klem

Skrevet

Gratulerer med spira,du er heldig:) Hva er denne sprøyta da? Og fikk du den pga pergo`n? Jeg skal starte nå på søndag eller mandag og er veldig spent på det der. Når i syklusen starta du med pergo?

Lykke til du også:) klem

Skrevet

Hei

Akkurat hve den sprøyten gjør husker jeg ikke, men den fortsetter på jobben som pergotimen har begynt på. sprøyten heter ovitrelle og hvis du går inn på felleskatalogen.no og søker på ovitrelle kan du lese mer om hva den gjør.

Det var den beste forklaringen jeg kunne gi, jeg ble gravid på først forsøk med hjelp av ovitrelle i tillegg til pergo. Gikk på bare pergo først, men da skjedde det ikke stort. Jeg begynte med pergo begge gangene på 3. mensdag.

klem

Skrevet

Åhh..starta du så tidlig i syklusen. Var det gyn som sa du skulle det og når fikk du el da? Har du stabil syklus å er den lang ca? Vart mange spm dette nå:) Jeg er på dag tre i dag sjø,så lurer..Klem

Skrevet

hei igjen.

Jeg har aldrig hatt mensen i mere enn 3 dager, så om det er grunnen til at jeg skulle begunne med pergo på 3.dag vet jeg ikke. Jeg har hele veien blitt fulgt opp av gynokolog som er spesialist på området. Jobber også på gynokologisk avd. på ahus, og går for å være kjempe flink. Etter at jeg var ferdig med pergo.tbl. så skulle jeg ta ovitrelle sprøyte 4. dagen. Ergo det er den som styrte når jeg skulle få el. Jeg fikk el noen dager tidligere enn det kroppen selv styrer det til.(ca.5dager) Jeg har vel en stabil syklus i forhold til mange andre tror jeg. Kommer nesten fast den 14. hver mnd. Ergo så får syklusen min litt forskjellige lengder i og med at månedene har ulike antall dager.

Etter at jeg hadde tatt ovitrelle sprøyten så skulle det gå 24 timer, og vi skulle ha første samleie. Når 48 timer hadde gått skulle vi ha samleie nr 2.

Det var ikke noe hyggelig måte å ha sex på. Men hva gjør man ikke får å få barn.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...