Gå til innhold

nok et æresdrap! faen ta altså! stakkars mor og barn:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner jeg blir eitrende forbanna inni meg, hva skal til for å få skikkelig beskyttelse mot sine menn, og xfam.

hadde ei venninne som ble drept av mannen sin, æresdrap for at hun ville ha skillsmisse pga tvanggiftig, og misshandling... heldigvis ble de to gutta hennes tatt godt vare på!

RIP!!!

håper bare dette ikke tar motet fra andre kvinner som sitter å tenker på om de tørr ta sjansen på å dra....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i æresdrap og hvordan kan du vite motivet til denne drapsmannen? (går ut fra du sikter til trippeldrapet på Grefsen)

Skrevet

Ja, hvordan vet du at det er æresdrap?

Skrevet

vedder ræva mi på at det er det. ei skilt kvinne, iransk. drapsmannen er i relasjon med henne.

leser man mellom linjene og ikke er blåøyd skjønner alle sammen det.

men som disse mennene tenker...er jo ikke farlig å bli straffa i norge, sitter jo ikke så lenge. og så lenge familieæren er opprettholdt så er det ikke så farlig.

er ikke rasist el noe, men realist. vet man ikke skal forhåndsdømme, men har jobbet endel tidligere med kvinner som er på rømmen fra sine menn. og alle ting tyder på at dette er netopp det dette er.

Skrevet

Nå har de sagt at det var eksmannen som tok livet av henne og at hvertfall et av barna var hans.

Skrevet

ja, da er jeg bombesikker på at det er det.

er ikke kvinnene i disse sakene som skulle passa seg og gått med alarm. er mennene som skulle vært det.....

hjertet mitt gråter for disse kjempende kvinnene.:-(

Skrevet

blåser i hvem, hva, hvorfor jeg..... tenk å drepe et barn.....:( Orker snart ikke nyheter i det hele tatt.... bare tragiske ting.

Skrevet

Er helt enig at det er tragisk, men synes vi skal være forsiktig med å bruke æresdrap stempelt med engang det gjelder utenlandske familiedrap.

Skrevet

jeg for mi del bruker også det utrykket når det gjelder etnisk norske menn som dreper familien sin. her i landet bruker vi bare et annet begrep.....familietragedie....

men i bunn og grunn handler det om det samme.....

Skrevet

Ja, det er forferdelig det som har skjedd! Sykt, sykt menneske. Han skulle blitt sendt ut av Norge, fått fengselstraff i sitt eget land, og aldri fått adgang hit igjen, det mener jeg!

Skrevet

Hvorfor heter det æresdrap når gjerningsmannen er utenlandsk, men familietragedie når det samme skjer med en norsk familie?

Skrevet

Huff er skikkelig tragisk. Og det jeg personlig syns er enda mer tragisk, er at jeg med èn gang jeg hørte det, så tenkte jeg det var noen av utenlandsk opprinnelse. Og det var det...

Syns det som oftest er noen av utenlandsk opprinnelse når noe har skjedd i Oslo... Hmmmm...

Tragisk er det nå uansett.

Skrevet

ja, si det kakemonsteret...det er jo det samme. men det høres ikke såååå ille ut med fam.tragedie.

uff:-(

Skrevet

Hvorfor må ære blandet inn i slike saker i det hele tatt???Jeg gremmes når bestialske drap får stemplet æresdrap, hva faen har ære med dette å gjøre???Det er da vel ingen ære å drepe noen?Jeg synes vi alle skal slutte å blande inn ære og heller kalle det kalblodig drap på familie,samme om drapsmannen er norsk eller utenlandsk,er dere ikke enige?

Skrevet

ja jeg er enig med deg. Ære har ingenting med saken å gjøre.

Skrevet

Betegnelsen æresdrap kommer jo av at drapsmannen dreper for å redde familiens ære...

Skrevet

Er ikke enig i at begrepene æresdrap og familietragedie er det samme. Når det gjelder æresdrap dreper drapsmannen for å redde familiens ære.Ofte er andre familiemedlemmer invovert og det er kulturelt betinget. Når det gjelder familietragedie er som oftest gjerningsmannen desperat og psykisk syk.

Skrevet

Heng meg for denne uttalelsen og forutinntatthetn min..., men jeg sa til mamma da vi hørte det på radio. - Dette er en utenlandsk kvinne og en sjalu mann. - *Jupp!

Sjalusi lider vel "europeiske" menn av også, men som regel (med unntak) så dreper de ikke.

Jeg vil ikke kalle det ære...... DET ER OVERLAGT DRAP!!!!

- måtte mannen brenne et visst sted!

Skrevet

ÆRESDRAP OG FAMILIETRAGEDIE (upps caplslock) går ut på det samme, og med det mener jeg! at man dreper feks xn og barn sånn at ingen andre skal "få" de. når ikke jeg får de skal ingen andre få de heller derfor dreper jeg dem.

greit nok at forksjellen er kulurellt betinget med at man får "ordnet" opp æren for familien sin med å ta livet av xn, men....likevel mener jeg at mange av grunnene er de samme.

Skrevet

Dette er forferdelig ille! Og jeg tenkte tanken , att dette er en utenlandsk mann,og det var det!

Huff,veldig tragisk! :-(

Skrevet

Nei, er nok ikke enig i at æresdrap og familietragedie er det samme.

Æresdrap skjer jo pga å beholde sin posisjon i familien.

Men om en norsk mann dreper ex, så blir han nok ikke akkurat klappet på skulderen av resten av familien.

Heller erklært sinnsyk.

Men kvinnene her er nok mye mere selvstendige en de kvinnene der, vi godtar ikke å bli bestemt over og hærsjet med.Skilsmisse er jo blitt nesten dagligdags.

Skrevet

Både med "æresdrap" og familietragedie så er det jo en mann (som oftest) som dreper sin(e) egen(egne) for å redde ansikt. Feks han mannen på storhaug (Stvg) som drepte hele familien sin, så var det jo fordi det hadde gått så ille på jobben hans og han følte at familien hadde det bedre døde enn å måtte være i live med den skammen det måtte være å vite at han hadde feila. Altså han gjorde det for å redde sin ære.

Norske kvinner blir også drept fordi de ønsker seg ut av forhold og det blir ikke akseptert av mannen.

Jeg mener dette er litt av det som media driver med: er det en voldelig handling som er utført av en "utlending" så står det med en gang "av utenlandsk opprinnelse", men skjer det samme med norsk gjerningsmann blir det ofte ikke spesifisert i så stor grad.

Skrevet

Det er jeg ikke enig i, kakemonsteret. Jeg er rimelig sikker på at uansett drap her i Norge, så kommer det frem i media - uavhengig av nasjonalitet.

Men - det er jo ille at hvis en nordmann dreper skal han lynsjes, mens når en utlending dreper er "alle" mest opptatt av at han skal skjermes for media?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...