flypapir Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til min bekkenløsning, vil derfor gjerne høre hva andre gjør/har gjort. Hadde bekkenløsning da jeg gikk med jenta mi. Fikk det da jeg var 20 uker på vei og var ganske dårlig på slutten. Ble heldigvis helt fin etter at hun kom ut. Denne gangen kjente jeg det i bekkenet før jeg fikk positiv test. Ettersom jeg var sykemeldt de 12 første ukene (pga fare for å miste), samt at det har vært ferie har jeg hatt muligheten til å ta det med ro og lytte til kroppen. Har derfor ikke kjent så mye til bekkenet. Nå har jeg så jobbet noen dager, 2 dager med barn. Jobber på skole og sfo hvor det er full rulle hele tiden og liten tid til å lytte til kroppen. Har fått tilrettelagt fra arbeidsgiver slik at jeg slipper å være med på turdag, men kjenner nå etter disse to dagene at bekkenet mitt er helt gåent etter endt dag. Klarer ikke gå ordentlig og må ligge på sofaen flere timer når jeg kommer hjem igjen for å ha mulighet til å komme meg igjen til morgendagen. På morgenen er jeg heldigvis smertefri (foreløpig)! Jeg er bare 17 uker på vei nå og kjenner jo at bekkenet kommer til å bli verre. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke å bli helt invalid, samtidig som jeg kjeder vettet av meg dersom jeg skal gå rundt hjemme. Får behandling av fysioterapeut... Hva gjør dere andre som sliter med bekkensmerter? Hvor lenge/hvordan jobber dere?
elinom trebarnsmor Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 for meg også var bekkenet mitt første symptom. Våre situasjoner er like på andre måter også. Jeg var sykmeldt i to måneder før ferien, har ikke jobbet på fire måneder. Kasta opp hele tida! Nå er jeg tilbake i jobb (er lærer) og etter to dager sliter jeg med bekkenet. Jeg tenker at her er det best å ta vare på seg selv. Det er ikke lurt å slite seg ut før ungen kommer. Det er jo etterpå kjøret begynner. Har selv to gutter på seks og fem fra før. Vet av erfaring at det viktigste er at du og din familie har det bra.Skolen klarer alltids å finne vikar. Tenk på deg selv først! Lykke til, så får vi holde ut så lenge vi orker!!!!
Gjest Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Ser at dere har bekkenløsning. Jeg tror det er det jeg har fått nå. Kanksje dere kan ta en titt på tråden jeg har lagt ut på skravle, og komme med synspunkter? Er helt grønn på dette... Førstegangs... http://www.barnimagen.com/forum/thread/138439714
flypapir Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Litt feil å si, men godt å høre om andre som er i en lignende situasjon.. Er vanskelig å tilrettelegge i en skolehverdag hvor man er avhengig av å følge timer og friminutt osv. Ikke lett å sette seg ned når det måtte passe en selv. Men man må jo, som du sier, ta vare på seg selv først og fremst. Kan jeg spørre hvilket trinn du jobber på? Jeg skal ned i 1.klasse nå og følge en (aktiv) elev både i skolen og på sfo. Kjenner at det kan bli veldig travelt, men får holde ut så lenge det går..
3 snart 4 :o) Skrevet 15. august 2008 #5 Skrevet 15. august 2008 Dette tror jeg er noe hver og en må kjenne på selv, men nå vil jeg tørre å påstå at i denne perioden er det viktig og fokusere på seg selv og egen helse. Jeg har ikke vært så flink til det og presset meg litt hardt, så er nå sykemeldt 100% pga bekkenløsning og at jeg er helt utslitt. Jeg håper at jeg etter å få tatt det helt med ro og fysioterapi har jeg håp og ambisjoner om å kunne komme tilbake i hvert fall i en gradert sykemelding. Har veldig stillesittende jobb, så legen min sa at det ikke er realistisk å håpe på å komme tilbake fullt før jeg skal ut i permisjon. Liten oppfordring på slutten: Alle dere som er i samme båt, husk å prioritere dere selv litt nå i første omgang. Arbeidsgiver klarer alltids å finne vikar eller delegere oppgavene dere har til daglig. DET ordner seg alltid! ;o) Masse lykke til til alle sammen )
elinom trebarnsmor Skrevet 15. august 2008 #6 Skrevet 15. august 2008 Jeg jobber i voksenopplæringa så jeg har heldigvis ikke mange urolige elever. Men det er mange lange dager på beina. Underviser 7 timer på rappen, tre dager på rad og da er jeg rimelig død etterpå.
Sølvi77 Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Husk at dette bekkenet skal du ha resten av livet.. dersom du tar for hardt i så kan du fort få varige problemer også lenge etter at du er ferdig med barn... Jeg er over-forsiktig og nøler ikke med å be om en sykemelding på f.eks 50 %. Å gå halve dager kan kanskje hjelpe. Tar ikke sjansen på å være dårlig etter svangerskapet! Tips dersom du må gå hjemme; på cdon.com får du kjøpt Nord og Sør serien billig :-) (det var det jeg koste meg med på slutten av forrige svangerskap)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå