Gå til innhold

NÅ er jeg lei meg:0(......LITT langt.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden vist at jenta mi har liggi i seteleie, men hos JM for 4 uker siden og hos legen for en uke siden sa begge at nå hadde hun snudd seg:o)

Gleden har altså vært stor i en mnd nå! Jeg skulle endelig få den fødselen jeg ønsker meg! Har hele tiden sett frem mot en vannfødsel, fått plass på fødestua ved Tønsberg sykehus og alt!

I dag var jeg til kontroll på sykehuset, med UL. Å det var ingen tvil!

Jeg er 35 uker på vei og hun sitter!!!!

Den kulen jeg HELE tiden har kjent øverst i magen er hode! Ikke rumpa som JM og fastlege mente!!!!! Hun har altså sitti hele tiden.....

Jeg er førstegangsfødende, og veldig liten, så noen setefødsel kommer ikke på tale! Skal til utredning på sykehuset neste uke, og selv om jeg er liten og smal vet jeg jo at bekkenet KAN være bredt nok, men jeg TØRR ikke å prøve meg på setefødsel!

VIL ikke ha keisersnitt!!!!!

HELT PÅ GRÅTEN NÅ...........................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå jeg vet sååå godt hva du snakker om..jeg er uke 38 å jeg har hele tiden trudd at han ligger med hodet ned..men fikk tilfeldigvis en ul på tir for å sjekke ..å til min store fortvilelse så sitter min og:(

jeg gråt på sykehuset etter jeg fikk vite d,å har gått i to dager nå å være kjempelei meg,å gruer meg max til fødselen..

jeg vil heller ikke ha ks..å setefødsel skremmer meg så..selv om de sier at d trenger ikke bety at d er verre enn vanlig fødsel..

jeg går nå til akupunktur og moxa behandling for å se om han kan snu seg ..

du er uke 35,fortvil ikke enda..hun kan enda snu seg..du kan og få time til akk og moxa behanling for å gjøre et forsøk..

å jeg ligger og mye på alle 4 med rumpa i værs for da åpner bekkeent seg å babyen har bedre plass til å snu seg..

lykke lykke til..jeg føler veldig med deg..

klem

Skrevet

Hvorfor vil dere ikke ha keisersnitt??

Skrevet

Vilde08

Hun _kan_ jo enda snu seg da.....

Noen gjør det i slutten..

Min forrige snudde seg i uke 37/38 og jeg slapp vendingsforsøk:-)

Skrevet

ks?aldri i verden..har helt skrekken for å bli skjært opp..nei takke meg til..huff..å alt styret etterpå..med sår,å vondt ..nei huff..

men ringte til føden nå..snakka litt med de..å jeg har hørt feil..for jeg trodde babyen var 3200g..men han har et lite vekstavvik så han er knappt 3000g..å jeg er uke 38..så hvis jeg føder før termin eller rundt der så trenger han ikke bli så stor å da tror jeg d skal gå greit med en setefødsel likevel..å jeg har født to ganger før å han første var på 4 kg..så dette skal jeg klare:)

Skrevet

Hei Vilde og Redorkide. Vil bare si at venninna mi har nettopp hatt en setefødsel og det gikk veeeeeldig fint for seg og det var visstnok den letteste og tryggeste fødselen hun hadde vært med på (hun er 3.barns mor)... Hun anbefaler setefødsel på d varmeste (så klart så lenge bekkenet er stort nok, men det sjekker de vel automatisk når det er snakk om setefødsel?)....

Men forstår dere veldig godt jeg, for vet ikke selv hva jeg hadde valgt om jeg kom/ kommer opp i samme situasjon. Men keisersnitt er absolutt siste utvei for min del, ikke lett når en verken vil ha setefødsel eller keisersnitt og det er de eneste alternativene....

Uansett valg, lykke til begge to og jeg krysser fingrene for at bebisene deres snur seg snart :-)

Skrevet

hei lucky:)

kjekt å høre om sånne historier..

men hadde hu epidural?for d vil jeg heller ikke ha hehe..

er litt interessert i å høre om setefødsler uten epidural og:)

jeg ble mye roligere nå etter å snakket m føden..

men som sagt så kan hormonene lure meg å plutselig så snur d igjen å jeg får angst..men nå nyter jeg bare denne roen jeg har fått over meg..

å den moxa behandlingen skal jeg kutte ut ..fy fader for en lukt,.å d er selv om jeg har sittet ute å gjordt d..akkuratt så jeg har røykt sigar i årevs uten å dusje..

nei han får snu seg hvis han vil..:)d er nok en grunn til at han ligger sånn..:)

Skrevet

Min jente sitter også i magen og jeg håper som begge dere at hun vil snu seg innen hun kommer ut. Jeg var igrunn ganske klar til å få ut babyen, men når jeg hørte seteleie så var det som om all klarhet til fødsel helt forsvant.

Jeg er også skeptisk til ks og har liksom tenkt at det ikke kommer til å skje meg. Har ikke snakka med føden enda men tror at jeg ville foretrukket vanlig fødsel og håpe på det beste. Ble også litt beroliga av det jeg leste over her...

Skrevet

Hei igjen :-)

Jo hun venninna som jeg snakker om hadde epidural & jeg tror legene anbefaler bruk av dette eller er en del av prosedyren når det gjelder setefødsel. Men har jo hørt historier der fødende kommer inn & det går så fort at en ikke rekker å sette epidural. Dette hadde jeg hørt litt mer om ved neste kontroll (det kan godt henne at du får "lov" å prøve uten epidural). Når har du termin forresten?!!!

Jeg forstår veldig godt at du er skeptisk til epidural (selv om jeg bare har positive erfaringer med dette).... :-)

Skrevet

hei lucky:)

jm mi sa i går at jeg absolutt ikke rtengte epidural hvis jeg ikke trengte d..men de må ha d klart tilfelle noe skulle skje..hvis d blir hasteks feks..

men jeg må jo bare være åpen for d..hvis de mener at jeg bør ha..jeg vil jo ikke dø av smerte heller hehe,selv om jge fødte min første som var 4 kg,å nesten 38 rundt hodet..revnet så d sang..å d var et mareritt..ser for meg en ny sånn fødsel jeg..men jeg ble litt optimistisk når de sa at han ikke var så stor..å at de ville sette meg i gang før termin eller nærme den,for å slippe at han ble større..

jeg har termin 30 aug..

Skrevet

hønsemor..

ja jeg og begynnte å se frem til fødselen..men som du og sier så forsvant alt etter jeg fikk vite dette..

å d som er så frustrerende ,er at jeg har så stor tro på at skal snu seg,å hver gang han har vært aktiv inni her så blir jeg full i håp,å kjenner på magen,men neida,,så blir jeg kjempeskuffa,for jeg der kjenner jeg hodet,oppunder ribbebena..sukk:(

så selv om jeg ser litt lysere på dette med setefødsel,så kommer jeg heeelt frem til jeg skal føde,håpe på at han snur seg.¨å uansett så kommer jeg nok til å være mer redd for denne fødseln enn d jeg elles ville vært ,å d er kjipt å gå rundt med denne følelsen resten av tiden jeg har igjen..

Skrevet

Brukt lang tid til å tenke på dette i går.....

Kan selvfølgeli ikke ta noen avgjørelse før jeg vet om bekkenet mitt er stort nok, men forbereder meg uansett på at hun ikke vil snu seg!

Jeg kjenner selv godt hvor hode hennes er, det er som en stor kul som stanger opp i livmoren øverst i magen. Der har det vært hele tiden!

Jeg har ikke kjent noe særlig liv hele graviditeten, aldri spark, men de siste ukene har jeg som sagt kjent at hode beveger seg og stanger opp i livmoren.... Hun er svært lite aktiv med andre ord, har fått dette bekreftet og begrunnet på flere UL med at hun ikke beveger seg fordi jeg er så liten, har svært liten mage og hun har det VELDIG trangt inni der..... Så som sagt jeg forbereder meg nå på setefødsel!

Tror dere det er mulig å be om å bli satt igang før tiden? Hvis det skulle vise seg at hun ble "stor"?

Var jo på UL i går. Der sa de 2700g i uke 35. Hvordan er dette i forhold til normalen?

Skrevet

Heisann!

Kan skilte med samme historie.... Har trudd at kulen øverst på magen måtte vere rumpa for han/ ho har jo lagt sånn leeeenge, så trudde at han hadde funne rett stilling. Men nieda, ved omvisning på føden vart det tilfeldigvis oppdaga at han sitter godt planta på rumpen! Er også førstegangsfødande og veldig liten av vekst så kjente at panikken greip taket tvert!

Vi som akkurat hadde fått ein deltaljert fødselsgjennomgang og følte at vi var meir klar enn nokon gong, så skulle JM vise oss CTG maskina. Kjente litt på magen først og jammen det.... tok UL også for å sjekke at det stemte.

MEN; etter å ha fått fordøyd nyheten så har eg roa meg litt...

- babyen kan faktisk snu seg enda (35 + 2 i dag). Håpehåpe! Hos tre av veninnene mine har ikkje babyen snudd seg med hode ned før veke 37- 38...

- blir vurdert for vendingsforsøk, dette klarer dei i 50% av tilfella, vi kan jo vere heldige

- KS kan bli et alternativ, det viktigaste er jo at ungen kjem ut frisk og rask, samma kva måte (sjølv om eg overhodet ikkje vil ha det)

- dersom eg kjem i setefødsel får eg ikkje føde på det lokale sjukehuset, så blir evt sendt langt herifrå! Grøsser ved tanken, men tryggheten blir jo altoverveiande.... er jo til beste for vår sikkerhet...!

Masse masse lykke til! Vi kryssar alt som går an for at rakkarungane snur seg i tide!

Skrevet

hei igjen..

jeg har tenkt litt over dette med vending av babyen..snakkte med jm på føden i går,å hu fortalte litt om hvordan de gjør dette..

de gir deg først en vival,beroligenes tablett,pluss sånn greier de gir til kvinner som får for tidlige rier..for å stoppe de..så etter en time så kan de begynne å styre på..

d jeg leste på nettet var at dette er en tøff opplevelse for babyen,å d kan ofte være vondt for den og..om dette stemmer vet jeg ikke ,å de var som regel slappe etter på..å når de kom ut..

så jeg har bestemt meg for at jeg ikke vil snu han ..

han får bare ligge sånn..så får han se om han ombestemmer seg..

Skrevet

Redorkide... Nei liker heller ikkje dette med vending. Ei eg kjenner hadde hasteKS etter vendingsforsøk. Babyen hadde navlestrengen rundt halsen slik at den blei for kort når dei skulle snu jentungen, dermed miste dei fosterlyden og alt skjedde i et forrykandes tempo!!! Har ikkje snakka med JM om dette enda, men eg kjem til å vere skeptisk ja, i allefall viss det er ei stor påkjenning for barnet i tillegg!! Kjem til å forlange UL forut i allefall viss det i det heile tatt skal bli aktuelt.... huff... har jo hatt et knirkefritt svangerskap til no, og faktisk gleda meg til å føde!! Plutselig fikk eg hodet fullt! Hormonane er på bærtur oxo... Går nok bra tilslutt skal du sjå! Snart sitte vi her med verdens finaste gullungar og har glømt alt forarbeidet...! heldigvis ;o)

Skrevet

plinga:

ja men akkuratt den delen..der jeg tenker på at snart får jeg babyen min i armene..den er så langt vekke akkuratt nå..for jeg er liksom så oppslukt i d som skjer her å nå..

alle tankene..har han snudd seg..er dette runmep,eller hodet..nå er hikkingen der,,nei nå er den der..skal jeg ha epidural hvis d blir setefødsel.,mangen tanker om hvordan fødslen kommer til å bli..så jeg er helt på bærtur føler jeg..

klarer ikke å se for meg akkuratt nå at jeg sitter her med en i armene om noen uker..

ja å dette med vending..høres skummelt ut d du fortalte,,d er d jeg og har lest om..så jeg har lest at d er som regel en grunn til at babyen er der han er..hvis han ikke snur seg..å da føler jeg at jeg bare må la naturen gå sin gang..selv om d er skremmende d og..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...