Gå til innhold

Noen andre som ikke er beskyttet mot rubella?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er visst ikke så mange som ikke er sikre mot rubella, ifølge legen min. Men han ba meg om å ikke være bekymret, "alle andre" er jo beskyttet, slik at det skal endel til for at det smitter.

*puh* (får vi håpe...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger også i "gråsonen", så vi får vaksine på nytt når vi har født!!

Skrevet

Jeg er også negativ. Men som du sier; de fleste andre rundt oss er beskyttet og det er ikke så ofte utbrudd lenger pga vaksinen:-)

Skrevet

heldigvis :-) Bestemora mi var gravid og fikk røde hunder. Kunne gått mye verre, men fikk et barn som har vært ganske plaget med alt mulig rart.. Men kunnskapen og utbredelsen av de som har fått vaksinen, r nok større nå enn den var da =)

Skrevet

jeg har heller ikke rubella antistoffer. Legen min sa at vaksinen bare varer i 10 år på mange...og den får man vell i 14-15 års alderen? Jeg fikk den sist på ungdomsskolen ihvertfall Så hvor mange fyller på denne vaksinen egentlig? Jeg har aldri hørt at man måtte gjøre det ihvertfall. så det kan jo være ganske mange som ikke har antistoffene, men det er jo alikevel heldigvis en sjelden sykdom da! :)

Skrevet

Jeg er heller ikke vaksinert mot rubella, men legen har ikke nevnt det med et ord. Hva bør jeg vite?

Skrevet

Får du røde hunder, kan det påvirke barnet. Dette gjelder mest i 1. trimester. Vær obs på utslett o.l.

Ellers er det vel lite du bør vite ;) Blir vel ikke aktuelt for noen av oss med smitte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...