Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Skjønner jo at foreldre velger "navn i samme leia", det er jo smaken som gir navnevalg. Men av og til grenser det til snålt... Ei venninne fortalte om et par som har søskenflokk som heter.. Maria Marius Markus ..og de venter nå ei jente....som skal hete Marie.... Er ikke dette litt sært? Men navnene er pene, altså. Men trur det hadde gått litt i surr for meg...
jordbærsjokolade Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Like navn, men jeg vil ikke kalle det sært:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 En fjern venninne av meg har to sønner, og de heter Tim og .....Tom! Hallo.....
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Vet om et tvillinpar som heter Per og Pål. Og så kjenner jeg ei dame som er oppkalt etter sin døde søster. DET synes jeg var sært!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Altså. Først får jeg ei jente som heter Marie. Så dør Marie i krybbedød. Så blir jeg mor igjen etter 2 år, og kaller det nye barnet Marie. Det synes jeg var snåle greier.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Tanta mi har det samme navnet som sin døde søster..det er sært ja..en gang i uka drar hun å steller en gravstein med navnet sitt på, bare en annen fødselsdato..:S Men tror det var mer "vanlig" å gjøre dette før i tiden..
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 De gjorde dette før fordi det da var viktig med oppgjennkalling. Om en leser i gamle bygdebøker etc er det flere søsken som heter det samme. Min farfar het Thomas, det samme som sin eldre, døde bror.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå