Gå til innhold

Noen som finner SF målene selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns legen var veldig rask, ( han er generelt uerfaren på svangerskap..)

Jeg mener å kjenne godt slutten på livmora, og det er fra beinet under trusekanten ikke sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før ferien var jeg på kontroll hos legen, som målte SF-målet mitt. Jeg var vel da i uke 21 ca, og det var første gang jeg ble målt. Lå langt over det grønne feltet. Kom hjem og målte selv, og hvis jeg skulle få like mange cm måtte jeg måle fra symfysebeinet til nesten under puppene:)

Var hos jordmor i dag, og er nå 27 uker, og hun målte meg like stor som legen i uke 21. Han gjorde det forresten superraskt, mens hun tok seg god tid for å finne toppen på livmora. Hun sa han nok hadde vært litt rask, og virket på meg som om det var et "kjent problem". Så hun bare smilte og sa vi skulle gå ut fra hennes mål.

For andre som ser kurven min nå ser det jo ut som om babyen eller magen ikke har vokst på seks uker, og det er jo ikke bra. Men det har den altså. Trust me:)

Skrevet

Legen min målr alltid litt høyere enn jordmor og meg selv, men er ikke så stor differanse som du sier nei. Bruker og å måle selv ca en gang i uka...bare for gøy egentlig. Måler fra skambenet og til toppen av livmora. Kan variere litt i løpet av dagen og...kommer en del an på hvordan babyen ligger. I tverrleie får man lavere mål enn i hodeleie osv...men de siste ukene har han ligget i hodeleie, så nå er det enkelt å måle selv synes jeg.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...