Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har gått i barnehagen siden mandag nå (sånn helt uten meg....) og vi fant ut at hun trengte å sove en times tid på dagen (hun har ikke sovet i det hele tatt på dagen på flere mnd....) Allikevel har hun ikke sovet en eneste gang hele denne uken. Da jeg har spurt hvorfor var grunnen den ene dagen at de hadde glemt det (i dag) og de tre andre dagene har de halveis nølt før de har sagt at de ikke har fått henne til å sove. Noe jeg synes er veldig rart da hun ikke pleier å være så vanskelig på det der.... Jeg vil ikke være vanskelig eller noe slikt, men jeg synes jo det er veldig merkelig at de ikke har fått henne til å sove en gang hele denne uken.... Virker nesten som de har glemt det... Hva bør jeg gjøre hvis dette fortsetter? Det kan jo hende de snakker sant, men de virker litt glemske bare... F.eks skal de spise ettermiddagsmat klokken 14.00 ca, men da jeg kom og hentet henne klokken fire satt hun å spiste. Da spurte jeg om de pleide å spise så sent, men da hadde de visst bare glemt seg og spist litt sen lunsj... Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til det heller jeg... Er det sånn det er i barnehagen kanskje?

Og ja, er det veldig vanlig at folk som knapt kan norsk jobber i barnehagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, hørtes rart ut :-S i barnehagen til frøkna er de veldig strenge på rutiner virker det som, men det har kanskje noe med at de er en stooor barnehage også.

Om de glemmer å legge henne og glemmer å spise til riktig tid så virker jo det litt snodig og useriøst synes jeg, det må jo være veldig forvirrende for barna om de ikke har fast lunsjtid også? eller om de blir lagt til å sove en dag og ikke neste?

Synes også det høres merkelig ut om en barnehageansatt ikke snakker norsk (om det ikke er en språkbarnehage av noe slag)..

Synes du skal se det ann litt til jeg, og om det virker like surrete etter en uke til så hadde jeg tatt det opp.

Skrevet

hmmm dette hørtes merkelig ut. Har hun ikke en som er hennes primærkontakt og som skal følge henne opp hele året ?? Det er det der datteren min går. Der spiser de frokost 08.30 ..lunsj kl. 11.15 og sover kl. 12.00

frukt 14.30. middag spiser hun hjemme.

Skjønner at du blir frustrert og irritrert. Slik skal det ikke være ... Er det en avdeling eller en barnehage med flere avd.på ??

Virker som de ikke prøver, og som om de ikke har rutiner i det hele tatt...det er synd for dette kan være med og ødelegge rutinene dere har hjemme og det må du bare fortelle. Hvor gammel er datteren din??

Skrevet

Så rart altså..

Vi har ei jente som er ny, og vært alene denne uken. Vi har ikke fått henen til å sove, rett og slett fordi hun gråter for det meste. Kun i ro på en arm til en voksen på avd. Men i dag satt jeg meg i sofaen med henne, med et pledd over oss og leste bok (lå litt slækt da) hehe, hun fikk hvertfall sove i fanget ca 15 min. Og det hjalp på humøret hennes også:) Men man glemmer seg ikke på sånn? Mat og soving er det viktigste og hovedsettingene av dagen jo?

Skrevet

det kan hende i noen tilfeller at bhgansatte ikke klarer å legge et barn som er i startfase..

men i ditt tilfelle høres det ikke slik ut...

og har de ikke spist noe fra frokost til lunsj kl4?? hvis det er tilfelle så må du virkelig ta dette opp med styrer!!! for det er HELT uakseptabelt!!

hilsen en førskolelærer

lykke til :o)

Skrevet

de glemmer å legge henne? Og glemmer å spise lunsj? Jammen flaks at de husker å gå på jobb da!

Ærlig talt, husker de så dårlig burde de vel ta seg en tur til legen, for det er ikke normalt. Og alle sammen? Nei, dette hadde jeg blitt skeptisk til...

Skrevet

Siden du sier de glemmer det hele tiden, er det en nystarta barnehage? Jeg har akkurat begynt å jobbe i en ny barnehage selv, og vet noen kan ha vansker med å huske alle de nye tingene, når ikke rutiner enda er på plass. Men å glemme 14 måltidet? Det syntes jeg var litt rart. De er mest sannsynlig bevisste på at det ikke er bra å ikke holde faste rammer rundt barna i lengden, og det er aldri gøy å gi slike beskjeder til foreldrene som den de gav deg om at de glemte å legge barnet. Som de sier over: Vent litt, gi dem litt flere sjanser, og ta det opp neste uke om det fortsetter :-)

Skrevet

vil bare si en ting til:

hvis dette hadde sskjedd med mitt barn så hadde det vært skikkelig forbannet.. det er helt uakseptabel!!! jeg hadde .... ja du skjønner sikkert!!!

Skrevet

Det er ikke en helt ny barnehage nei... Men den har vært stengt i en god stund nå pga. ferie og noe slikt noe tror jeg... Jeg tviler på at hun gråter og gråter - hun er jo ikke slik i det hele tatt. Vi har jo ikke hatt noen problemer med tilvenning i det hele tatt (hun er veldig lite skeptisk av seg....) Så det bare skurrer helt for meg.

Frokost spiste hun hjemme, så skal de få formiddagsmat halv 11 og frukt og brødmat klokken halv 2-2... Det var det måltidet hun satt å spiste da jeg hentet henne klokken 4... Jeg bare synes det er så veldig rotete der... Det er ikke så veldig kult å ha en kjempetrøtt unge med seg hjem klokken fire - for hun skal jo ikke legge seg da. Og legger jeg henne nesten med en gang vi kommer hjem, så sover hun jo ikke hele natten! Grunnen til at de glemte det måltiden klokken 14:00 var visst fordi de var ute og hadde det morsomt eller noe slikt...

Jeg vil jo ikke være vanskelig og kranglete - men jeg føler liksom ikke at det bør være helt slik da.... Men det kan jo hende det går seg til.

De som jobber der kan jo norsk (en av dem på avdelingen hennes er vel norskfødt...) også er det tre andre som nesten ikke kan norsk... Altså de kan språket, men snakker veldig dårlig... Jeg bare synes det er litt rart siden det faktisk er en BARNEHAGE og store deler av språket hun lærer får hun DER. Spesielt når jeg ikke snakker norsk med henne selv...

Skrevet

Og primærkontakt hele året? Tror ikke det... Fikk jeg aldri beskjed om. Vi hadde en som hadde hovedansvar for tilvenningen med henne - men hun var jo litt lost og vimset rundt og satt på en stol mens ungene klatret på stoler og nesten falt så, hehe.

Skrevet

Syntes dette hørtes rart ut... Vi har også akkurat startet i bhg med lillegutt og der er det ho som hadde ansvaret for tilvenningen som er primærkontakten. Ho oppdaterer på hva som har skjedd i løpet av dagen og hvordan humøret til lillegutt har vært. Måltidene er jo faste, så det kan jo ikke bare være å glemme dem??? Sovetid er også den samme hver dag, så ikke så vanskelig å huske på;) Jeg ville iallfall spurt om hvem som er primærkontakt! Hvis det er veldig viktig at jenta sover ville jeg nok presisert det også og sagt at jeg forventet at det fra nå av ville bli gjennomført, spesielt siden du tydeligvis har sagt ifra om det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...