Tinama Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Siden jeg skal på ost&vin kveld i kveld....noen som vet hvilke oster jeg må holde meg unna?
Laybik Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Blåmuggoster og brie må du hvertfall holde deg unna. Du kan spise faste oster som Norveigia, Ridder osv, og kremoster som f.eks Tine Kremost. Kos deg:-)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Har lest litt forskjellig. Noen anbefaler å ligge unna alle mykoster, mugoster, røkte og vellagrede oster, mens andre steder er det bare at osten må være laget av pasteurisert melk. Jeg holder en knapp på det siste:)
Tinama Skrevet 14. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2008 Takk for svar dere! hvlken katogeri faller camebert (eller hvordan det nå skrives...) osten innenfor?
annemor80 Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Camembert er samme type ost som brie. De sier at det ikke er farlig å spise, men at osten bør være så fersk som mulig (dvs langt fra holdbarhetsdato). Jeg spiste litt brie i begynnelsen, men har holdt opp kun for å ikke ta unødige sjanser. Men tror det er mange som spiser det, også. Gleder meg iallefall veldig til ungen er ute og jeg kan spise masse deilige oster igjen...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå