Gå til innhold

kløe....

Førstegangsmamma!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør sånn på magen!!!!! Er 20 uker....er det normalt så tidlig?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skift vaskemiddel (til allergivennlig-varianten)og vær sparsom på tøymykeren, det funket for meg ihvertfall:)

Skrevet

Jeg har perioder hvor jeg klør. Mest på magen, men også på brystene. Har fått mage siste ukene, så tror det bare er huden som har blitt strekt litt for fort. Er jeg flink å smøre meg, er jeg mye bedre.

Skrevet

Hei =) Jeg klør jeg å!!! Men jeg klør på beina, armene og hodet i tilleg til magen. Men magen er små røde prikker på. Holder på å bli gal. Har skiftet tøymykner til parfymefri og skiftet dusjsepe til dermalogica parfymefri. Og smører meg mye. Men hjelper ikke :(

Noen som har noen gode ideer? Er i uke 18. Nesten ingen mage å ikke lagt på meg noe så tror ikke det kan være det her.

Jeg har min største medlidenhet med alle dere kløere!!!

Skrevet

Hei:) føler med deg! og alle andre som klør..

Ville kanskje tatt en tur til lege/jordmor og hørt om det kan være svangerskapskløe? Jeg hadde det og begynte også med røde prikker på magen sist, men da var jeg nesten ved termin....vet ikke om det kan komme allerede i uke 18, men greit å sjekke i alle fall. Lykke til! :)

Skrevet

Hei =) Ja var hos legen på mandag. Lurte på om jeg plutselig hadde blitt allergisk for noe. Visste ikke at det var noe som het svangerskapskløe en gang. Etter mye om å menn kom han frem til at det var svangerskapskløe og fikk en kur mot det. Var det ikke gått over på en uke måtte jeg komme inn igjen. Om det ikke er verre er det i allefall ikke noe bedre. Hehe alle rundt meg ler av meg når jeg går å klør og gnikker meg mot alle mulige kanter som finnes, og de stakkars beina mine som en gang var fine, er full i sår.

Er det ikke det ene så er det det andre hehe.

Skrevet

Jeg holder på å klø meg ihjel.... overalt.... får ikke sove på natta fordi jeg klør sånn. Skal til jordmor 27, så da får jeg vell høre med henne. Dette er i allefall nesten ikke til å holde ut....

Skrevet

Hei jeg begynte å klø i uke 14 og gikk da til innkjøp av baby olje 2 forskjellige en som jeg har i dusjen og smører meg inn meg etter at jeg har vasket meg som jeg spyler av sammen med såpen og en jeg smører meg inn med om kvelden før jeg leger meg. Og etter at jeg begynte med dette så er jeg nesten sluttet å klø. Er nå i uke 20. Olje trekker bedere inn i huden enn krem.

Lykke til folkens.

Skrevet

Ja det er like vanlig som å begynne å klø senere. Det er magen som strekker seg og i mange tilfeller strekkmerker som kommer....dessverre. Prøv å klø minst mulig ved å ta deg et varmt bad og smør deg med Hvitvask etterpå. det lindrer hvertfall på kløen. Strekkmerkene får du ikke gjort noe med men du kan hvertfall lindre kløen.

Lykke til videre :)

Skrevet

Åh, altså ikke bare meg.. jeg klør og klør og klør. Men jeg har atopisk eksem og allergi, så er vel bare derfor. Etter at jeg ble gravid begynte det å klø på steder det aldri har klødd særlig før. Går hardt utover lårene og leggene. Og brystene klør også helt forferdelig noen ganger. Og da klør jeg til jeg blør, rett og slett fordi jeg ikke klarer å la være! :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...