Gå til innhold

Hjelp meg angående økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som ikke har kontakt med faren sin. Mottar OS og slike ting. Har en annen kjæreste nå.

Hva skjer om:

1. Jeg blir gravid med han nye?

2. Flytter sammen med han (om jeg er gravid nå) om jeg ikke er det, så venter vi nok litt til med å flytte sammen.

Er det slik at siden jeg (kanskje) er gravid med han, så vil jeg eventuelt miste all stønad på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det når barnet kommer at du mister stønadene dine, ikke før da.

Skrevet

Dersom du er gravid med ham, og så flytter sammen, så vil du miste stønadene den dagen(mnd) barnet blir født. Er du ikke gravid nå, og dere flytter sammen, så mister du stønadene etter 12 mnd(dersom det ikke kommer et barn før de 12 mnd er gått).

Skrevet

Takk for svar! Hva om jeg er gravid med han, men ikke flytter sammen. Vil det ha noe å si?

Skrevet

Om du er gravid, og dere planlegger å flytte sammen, så kan det være du mister stønadene når barnet kommer, selv om dere på fødselstidspunktet ikke bor sammen. Her er litt spesielle regler for dette; det er noe som heter å leve sammen, og det er ikke det samme som å bo sammen. Det finnes mange samlivsformer i dag. Dette må du nesten høre med NAV om, hva som er dere regler i detalj. Det kan ikke jeg si, da jeg ikke kjenner saken i detalj. Det har med lengden på forholdet, planer for fremtiden, tid en tilbringer sammen osv.

Blir du alene om barnet i det daglige, og det blir slutt, så har du alle retter som enslig forsørger, som 3 nye år med OS osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...