maria isabell Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 har spist sundt,men i familien vår kommer det store barn uansett hva du gjør....huff...de sier de kan bomme 10 prosent,mener de 5 prosent mere enn 4,4 og 5 prosent mindre da? eller? noen som har tips for å føde før termin? noe som hjelper modningen? er litt desperat og stresset nå...vil ikke føde så stor baby;( ;( ;( jenta mi var 4,1 og 36 cm rundt hodet...vart ganske dårlig etterpå...orker ikke tanken på en større baby...tusen takk viss noen kan hjelpe:)
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Ja je skjønner å de tenker! Førstemann var 4060, var en tung fødsel, men den skremte ikke vettet av meg. Andremann var 4525 og den fødselen var helt jævlig, men mye av det tror jeg var for at fødselen skjedde fort og kroppen rekker da visstnok ikke å bedøve aløt selv nedentil på samme måte(selv om det føltes som ett døgn i smertehælvete!) Jeg skar inn til samtale med jordmor på sykehuset, men veit jo at dem gjør jo alt for å få meg til å føde vaginalt denne tredje gangen. Men jeg har rett og slett ikke lyst og på ul nå så pipla tårene når a begynte å spørre meg om de forrige fødselene. Var jo helt færdig og hadde det vondt både i bekken, fysisk og psykisk lenge etter fødselen, men fikk prata bort det værste av det vonde. Skal inn i uke 32 og ha ul igjen og ha med lege for å måle.... så er spent på hvordan jeg skal takle detta framover. Når det gjelder den 10% så går vel den begge veier, uten at je har satt meg så veldig godt inn i det ......enda..... Får jo ikke akkurat hjulpet deg, eneste må være at du får en time på sykehuset og samtale med lege og jordmor sånn at dere får tatt en avgjørelse og at du kan føle deg trygg på det. Vet ikke om de kan sette deg igang jeg eventuelt tidligere?? Jeg gruer meg forferdelig på dette og prøver så godt jeg kan å ikke tenke på det, men det dukker stadig opp....
Gjest leelu25- GRAVID nr. 2 i mars09 Skrevet 14. august 2008 #3 Skrevet 14. august 2008 Det er ikke alltid de stemmer. men siden ditt første var stort. Gutten min var estimert til 4700-5200 gram i magen Han kom ut og var 3945 gram MEN 55 cm lang. Derfor hadde de anslått feil vekt på estimering. Symfysemålet mitt var jo 45 cm!! pga. han var så lang og en slik lengde tilsa sånn vekt.
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Jeg kommer aldri til å klare å stole på disse utregningene deres nettop pga ditt eksempel og mange andre som har opplevd det samme. Det gikk jo til fordel for deg, men det kan jo bli motsatt også.....
maria isabell Skrevet 14. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2008 huff:( denne ungen må ut i dag!!!!!!!! noen som har tips:)
Fire småtroll Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Jeg skjønner utrolig godt hva du mener.. Første min var "bare" 4100g, men ble sittende fast og måtte tas med sugekopp. Jeg revnet i hytt og pine og mistet mye blod, var ganske redusert ettepå. Men jeg var ikke vettskremt, trodde på alle som sa det ble lettere neste gang. Nestemann veide 4725g og selv om fødselen tok kortere tid ble den ikke lettere, det ble en såkalt "vanskelig skulderforløsning" En skikkelig tøff opplevelse... Tredje gangen var jeg redd, og på UL i uke 36 ble hun estimert til mellom 5 og 5,5 kilo til termin. Jeg ba om keisersnitt, men fikk det ikke. Jeg var desperat og fikk time hos jordmor dagen etter, hun satte modningsakupuktur og riestimulerende akupunktur. Fikk to behandlinger den uka, og da jeg kom tilbake uka etter, hadde jeg 2-3 cm åpning og var helt moden! Hun strippet meg, satte nye nåler og sendte meg til sykehuset for en ctg fordi hun ikke var helt fornøyd med pulsen. Det var de ikke på sykehuset heller og ville ha henne ut. De tok vannet og jeg fikk ganske mye rier av det. Fikk også riestimulerende drypp etterhvert og ungen kom 5 timer senere. Det jeg vil fortelle deg er at jeg har stor tro på akupunktur, jeg fødte jo 3 uker før termin... Men likevel veide jenta 4858g og det ble enda en vanskelig skulderforløsning så denne gangen SKAL jeg ha keisersnitt. Du må føle på dette selv, men kontakt jordmor for en samtale. Somregel går det mye lettere med andre fødsel enn første, og du vil antagelig få en helt ok fødsel. Men man har aldri noen garantier, og angsten din er helt reel. Keisersnitt er ingen enkel løsning det heller, jeg skulle veldig gjerne sluppet, ikke noe særlig å komme hjem og skulle være mor for fire barn med et oprasjonssår i magen.... Men prøv akupunktur, og få jordmor til å strippe deg så fort du begynner bli moden, forhåpentligvis kommer ungen før den blir for stor. Masse lykke til!
mammaigjen2 Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Min ble målt til ormal en uke før termin (3500) Kom en uke etter termin 4890 og 51 cm. Hode omkrets 38. Heldigvis endte det med KS!!!
maria isabell Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 de tar jo feil hele tiden...huff..ungen kan jo være kjempe stor...tusen takk for svar..skal kontakte jordmor i måren ( hun er på ferie,håper hun er komt tilbake i mårra) viss ikke blir det volvat:) takk for svar:)
maria isabell Skrevet 14. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2008 er bare helt i fra meg i dag,,har bare lyst å grine hele tiden....mannen min som alltid stiller opp og er helt fantastisk sitter å ser på film og vil ikke prate om det...trur han er litt skremt,men det ligner jo ikke han..
Gurine Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Det hetes jo at masse sex mot slutten skal hjelpe for modningen, fordi mannens sæd skal hjelpe til at det modnes "der nede". Ellers kan jo orgasme og stimulering av brystvortene visstnok stimulere til rier, men det skjer vel ikke før man er moden. Jeg var også litt "desperat" forrige gang. Både fordi jordmor mente jenta ville bli over 4 kg, og fordi at jeg hadde så bekkenløsning på slutten at jeg hadde vansker med å gå. Så vi prøvde mye. Hadde mye "pliktsex" på slutten, litt vanskelig med bekkenløsning, men man må være kreativ. Ellers prøvde jeg kjærringråd som å spise masse ananas, drikke bitter lemon osv. Men om noe hjalp vet jeg ikke. Kanskje sexen gjorde at jeg ble fortere moden? Kvelden før vannet gikk, spiste vi sterk taco med hvitløk (hakket fersk) i. Jeg tok også noen få slurker med rødvin (var som sakt litt desperat). Så sex på kvelden. Vannet gikk da på morgenen 13 dager før termin, og jeg hadde en tøff fødsel, men den gikk likevel fint, og jenta veide 3890gram. Du har kanskje forsøkt mye av kjærringråd allerede, så er ikke sikkert dette hjelper deg men. Håper du kommer i gang litt før termin da, og lykke til
MilleMamma84 Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Hei, få noen erfarne jordmødre til å kjenne på magen din. Det gjorde de på meg etter jeg fikk estimert en vekt på 4,5 kg. Jordmor sa at babyen umulig kunne være over 4 kg, etter å ha kjent godt på magen. En til var også enig. Ble jo litt redd men jordmor fikk helt rett og babyen var 3700 da hun kom til og 50 cm, altså ikke spesielt lang heller. Dette var 16 dager over termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå