Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 14. august 2008 #1 Skrevet 14. august 2008 Sambo er langtidssykemeldt, vi har ikke fått plass til ungen i barnehagen før 1 september, så vi er begge hjemme med ungene..Eller jeg er hjemme med ungene, mens han flyr rundt kompisen sin hele dagen. Men nå har jeg fått nok! Hvorfor skal han alltid bare kunne rusle ut døra med beskjeden " Jeg drar en tur med ***** hit og dit"? Han har lagd ungene like mye som meg, og mener han bør ta like mye ansvar som meg her hjemme, spesielt når han ikke er i jobb. Et eks idag. Klokka 11 kommer han og sier han og kompisen skal hente noen bildeler, det tar kun kort tid. Han kommer inn døra klokka 14.30, bare for å hente verktøy for så å dra avgårde igjen. Lei, lei, lei! Nei vet du hva, jeg er såpass "moderne" at jeg mener han bør ha ungene sine like mye som meg! Det er like mye hans ansvar som mitt! Måtte bare blåse ut litt damp her!!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. august 2008 #2 Skrevet 14. august 2008 Er han ikke sykemeldt for noe som gjør at han ikke kan ta seg av ungene (noe det ikke høres ut som siden han kan mekke bil?), så hadde nok jeg også blåst utav meg et par kraftsalver, ja... Til ham, altså!
Ulme Skrevet 14. august 2008 #4 Skrevet 14. august 2008 Så ikke la han holde på sånn da? Jeg mener at de fleste damer som kommer inn hit og klager over lignende greier som dette er skyld i situasjonen selv. Om du lar han henge meg kompis hele dagen så gjør han det.....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. august 2008 #5 Skrevet 14. august 2008 Av og til kan det jo være greit å ta en aldri så liten realitycheck med noen utenfor familien bare for å sjekke at man ikke er helt fjern selv? Jeg har jaffal gjort det ved et par anledninger - noen ganger har jeg flertallet på min side, andre ganger ikke, og syns det da kan være lettere å ta en "riktig" avgjørelse over hva jeg syter på min mann med og ikke...
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 14. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2008 Tror du jeg synes det er greit?? Tror du ikke jeg har sagt ifra om hva jeg synes om hans frihet?? Har gitt klar beskjed at han får ta et valg, enten engasjerer han seg mer hjemme, ellers så kan han gå. Kan ikke nekte han å være med kompiser, men kan si hva jeg synes, og klarer han ikke å tenke selv, da så må jeg selv ta valget og velge om det er sånn jeg vil ha det.
Gjest Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 da får du ta praten med ham når du kommer hjem. At du skjønner at han ikke er villig til å forandre seg og at det må bli du som tar valget, ikke ham. Du får si at du må tenke på om du vil fungere som evig husmor der han kan gjøre som det passer eller om du vil gå fra ham for å lete etter en mann som ikke bare tenker på seg selv.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 14. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2008 Ja, skal ta turen innom etterhvert=)
Gjest Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Neste gang han får for seg at han skal tutle avgårde, så slenger du ungene etter ham=) For du har dine ting du må gjøre også. Han blir sikkert sur, men hvis det ikke nytter å snakke med ham, så får du gå til handling.
Ulme Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Hvis du ikke syns det var greit,,,hvorfor lar du han dra da? Jeg hadde nektet! Nei, du kan ikke nekte han å være med kompiser, men du kan nekte han å være med kompiser når det ikke passer bra, når han trengs hjemme.
neste*gang Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 jeg var den som blåste ut ganske mye i begynnelsen at barnefaren fikk pinadø ta sitt ansvar og tid til ungen..... nå sitter jeg igjen alene...og godt er det for jeg orket ikke denne uroen hans...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå