Gå til innhold

Noen med erfaring fra rekrutteringsbransjen eller ansettelser generelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vi så gjerne ha en (heltids)jobb!

Har flyttet til et nytt sted, og er relativt ny-utdannet. Har en bred, humanistisk utdannelse og mye forskjellig arbeidserfaring -- sosialt, administrativt, fra organisasjoner og foreninger. Jeg tar nå tilleggsutdanning for å gjøre utdanningen min mer rettet for arb. markedet, da jeg innser at jeg har tenkt for lite yrkesretta til nå.

Anser meg selv som oppegående, god til å lære meg nye ting og er en person som er lett å samarbeide med. Synes jeg skriver gode søknader, og søker mange, og som oftest veldig relevante stillinger.

I tillegg hører jeg at det er mangel på arbeidskraft.

Hvorfor får jeg ingen tilbakemeldinger eller innkallelser til intervju?

Noen som har tips og/ eller jober med dette og vet hva de ser etter?

Begynner å bli litt desperat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer du i forbindelse med sending av søknad/i forkant? Hos oss har i alle fall det vært veldig positivt, selv om det ikke er en typisk jobb folk har utdannelse for å jobbe i. Har man en positiv stemme/uttalelser å knytte en søknad opp mot betyr det mye for mange. LItt usikker på hvordan det funker om man evt går via bemanningsbyrå...

Skrevet

Ja, jeg ringer -- om det er oppgitt telefonnummer. Men jeg føler jeg bør ha noe å spørre om, skal jeg ringe. Ellers blir det bare å ringe for å ringe...

Hvordan skrive den søknaden som skiller seg ut er 1000-kroners-spørsmålet. Men teller utdanning og bakgrunn for noe, da?

Skrevet

Hvis det var til meg, så sier jeg ja selv om vi bare er glad for å få noen som er sympatiske og kommer på jobb på tiden nå om dagen (butikk så sikkert ikke det du er intr i).

Mannen min har derimot søkt litt rundt det siste året (men har ikke hatt megabehov for å skifte jobb så han har ikke hatt noe å "tape") så han har sendt litt ustandard søkander, dvs blåst i standardoppsettet og heller skrevet litt humoristisk om seg selv. Faktisk fått litt positiv feedback på det og et par intervjuer, så kanskej verdt et forsøk om man tør?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...