Gå til innhold

Noen fra Arendal her?

Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og hørte på en eller annen Agderradiokanal da vi var på hytta i sommer, og der kommer det da frem i en debatt (om sammenslåing av Agderfylkene) at Arendal nå var "store" på offshore/oljerelatert virksomhet? Når skjedde dette og hva er stort?

Bare litt nyskjerrig siden Arendal var en by hvor man kun "klippet håret til hverandre" dersom man ikke var lege eller jobbet i Ericsson (før det ble lagt ned) da jeg bodde der (akk, mitt barndoms paradis)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fra Arendal, men må nok innrømme at jeg ikke kan svare deg på spørsmålet ditt.. Har ikke akkurat fulgt med på den biten..

Skrevet

Neei, jeg tenkte liksom "hæ, når skjedde det?" for det er jo ikke "naturlig" så lenge det ligger så kronglete til sammenliknet med feks Stavangerområdet.

Skrevet

Nå er ikke jeg selv fra arendal, men jeg vil tippe kanskje det var skipshavnen på Eydehavn som var omtalt, har i allefall vært en del i lokal media der nå i det siste det. Kai driften startet opp i år. Er vel en noen firmaer der som driver med offshore også.

Skrevet

Det er en klynge her ja knyttet til forskjellige deler shipping og offshore, som feks produksjon av sikkerhetsutstyr, teknikk knyttet til lasting, forsikring av båtene osv. De navnene jeg kommer på er Gard (visstnok størst i verden innen "shippingforsikring", har underkontor i blant annet London og Oslo), APL, Sevan Marine... Og så ligger UNEP/GRID her, FN-kontor knyttet til havforskning.

Søk på Konjunkturbarometeret for Agder, tror det står litt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...