Gå til innhold

hvor mye liv kjenner dere ? (samme som skravle....)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tydeligvis en meget rolig baby i magen, for han spreller bare av og til og aller mest på kvelden uavhengig av hva jeg har gjort av fysisk arbeid om dagen og hva jeg har spist. er i uke 28.

Jordmor mener jeg burde komme til henne hver gang jeg ikke har kjent liv en dag, men det syntes jeg er stress for jeg har et stykke å kjøre! Kjenner liv hver dag men det varierer fra mye vriing og spark, til kansje bare et lite knuff en annen dag...

på ultralyd i dag prøvde gyn å riste liv i gutten men det resulterte bare i at han dro til seg knærne og putta tommelen i munnen:-)) Han sa jeg ikke skulle bekymre meg for alt var ok, at jeg kansje bare hadde en bedagelig pjokk inni der.....

Skal til kontroll igjen om en mnd og da ville han at jeg skulle drikke noe søtt før jeg kom slik at vi kansje kunne se litt sprell....

det rare er at for et par uker siden opplevde jeg en hel uke med MASSe liv, han vrei seg, sparket og slo som bare det...og nå er det lite....

Legen sa jeg ikke skulle bekymre meg men jeg gjør det!! ekkel følelse!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns nok du skal dra til jordmor når du ikke har kjent noe,, veldig mye ro å få bare å få høre hjerte til den lille banke!! eller føden.hos meg har det vært opp og ned,, har 2 dager til termin og nå merker jeg mye m,indre yil babyen siden det er dårlig plass,,men jeg tar alle mulighetene jeg kan for å høre på det lille hjertet,, så jeg drar uansett hva det skulle være. lytt tilkroppen din,,veldig ubehagelig å gå rundt med en ekkel følelse!! lykke til

Skrevet

Jeg er i uke 33/34, og har inntil nå kunne gått to-tre dager uten å kjenne noe som helst. Men siden mandag har det vært full fart der inne.

Så lenge du kjenner liv hver dag, er alt sikkert ok. Han er sikkert bare inne i en avslappende periode :-)

Skrevet

Samme her, lite liv. Kjenner bare litt når han rører på hodet sitt(sitter i seteleie) men sjelden spark. Bekymret jeg også, men var jo til ultralyd på tirsdag og alt var bra.. skummelt dette..

Skrevet

Du skal ikke gå en helt dag uten å kjenne noe liv, da bør du komme deg til jordmor eller føden.

Jeg kjenner som regel veldig mye liv hver dag (er 30+4), men enkelte dager er hun helt stille og da får jeg helt panikk... men som regel så gir hun fra seg masse liv hvis jeg drikker noe iskaldt eller som sist - lyste på magen med lommelykt ;) hehe, de sier at bebisen ofte vil strekke seg etter lyset og det tror jeg hun gjorde også for det ble masse liv da!

Skrevet

Jeg er i uke 38+3 å merker nå at lillemann har roet seg litt ned. Før var han våken hele dagen og var en skikkelig villmann, men nå er det mest om kvelden. Hvis jeg går litt lenge å ikke spiser så sier han i fra, da blir han veldig urolig.

Så lenge du kjenner liv HVER dag så er alt bra:o)

Neste sv.skap skal jeg kjøp meg sån mini-ul. Husker jo ikke hva det heter, men det jordmora bruker for å lytte på babyen.

Jeg hater å ringe jordmora, føler meg så dum, så derfor skal jeg invistere i en slik en. For min og babyen sin del:o)

Skrevet

Så lenge du kjenner liv hver dag, er alt da ok. Jeg fikk beskjed fra legen at barnet i magen pleier å ha en avslappende periode. Jeg kjente ikke spark igår bare få bvegelser. Mannen min er selv lege,virker som han er litt lei når jeg prater om barnet har sparket / beveget så mye idag.og likevel går engstlig

..idag har barnet 3-4 ganger sparket men likevel føler jeg at 2-3 dager siden var det veldig mye aktivitet inne. Jeg er mindre engstlig pga jeg har skjønt at det er bevegelsemøstre til barnet mitt,man skal kjenne liv hverdag om det er lite eller mye har ikke noe å si. Hvis jeg stresser for mye eller spiser sukker ting da er det mye aktivitet. Jeg tror ikke du trenger å beskymre deg men likevel du vet best.det er bedre å få sjekket en gang for mye enn for lite synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...